Oppo Find 7 - Supermobil!

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Den är inte sämre men några hundra dyrare. Find 7A och oneplus one är i princip identiska.

Oppo har snabbladdning och löstagbart batteri samd sdcard slot. opo har inte det men då istället liite större batteri.
Opo kommer med cyanogenmod och på oppo så får man flasha det själv, går även att köra opo med coloros om man så önskar.

Oppo äger och tillverkar opo. grudaren till opo är också från oppo. Same same but different..

Aha, låter som att dom helt enkelt kom på förbättringar till telefonen, men köparna av Oppo find 7 skulle blivit missnöjda då deras helt nya telefoner plötsligt skulle bli utbytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Aha, låter som att dom helt enkelt kom på förbättringar till telefonen, men köparna av Oppo find 7 skulle blivit missnöjda då deras helt nya telefoner plötsligt skulle bli utbytta.

Nej inte så heller. Det är två företag. Typ telia/halebop.

Permalänk

Jag är supernöjd med min Find 7a iaf!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Jag är supernöjd med min Find 7a iaf!

Ja jag hade också valt en oppo bland annat p.g.a avsaknaden av viktiga lte band på opo, om jag skulle välja mellan de 2..
Snabbladdningen är ju inte fel heller. Men coloros hade jag slängt ut på direkten, men det gäller iofs cm11s på opo också.

Permalänk
Medlem

Fördelarna med One är mjukvaran samt den lite tunnare och lättare designen. Find 7 är utan tvekan en mer påkostad och välbyggd telefon. Find 7 har utbytbart batteri, betydligt snabbare laddning än andra mobiler, plats för sd-kort, metallram, lyxigare notifikationslampa, mycket bättre högtalare och bättre kameramjukvara. Vi får se hur bra ColorOS 2.0 blir. Enda nackdelen med 7 är den höga upplösningen som slukar batteri, hade tagit en 7A över One alla dagar i veckan om det inte var för Cyanogen Mod 11s hos One.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Fördelarna med One är mjukvaran samt den lite tunnare och lättare designen. Find 7 är utan tvekan en mer påkostad och välbyggd telefon. Find 7 har utbytbart batteri, betydligt snabbare laddning än andra mobiler, plats för sd-kort, metallram, lyxigare notifikationslampa, mycket bättre högtalare och bättre kameramjukvara. Vi får se hur bra ColorOS 2.0 blir. Enda nackdelen med 7 är den höga upplösningen som slukar batteri, hade tagit en 7A över One alla dagar i veckan om det inte var för Cyanogen Mod 11s hos One.

Ok har läst på lite bättre, SD kort är såklart bättre om man har behov för det, dock så blir tydligen batteritiden 25% sämre om det är utbytbart (får mindre plats)

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

Ok har läst på lite bättre, SD kort är såklart bättre om man har behov för det, dock så blir tydligen batteritiden 25% sämre om det är utbytbart (får mindre plats)

Oppo har 2800mAh opo har 3100mAh så det är väl ~ 10%

Permalänk
Medlem

Find 7 har ett 3000mAh, medan 7a har 2800mAh. Så skillnaden är marginell mellan 7 och One, kapacitetsmässigt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u