ATI Mobility Radeon HD 5470 - Updatera driver??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Norrköping
Registrerad
Aug 2004

ATI Mobility Radeon HD 5470 - Updatera driver??

Goddag,

Jag sitter på en laptop av märket VAIO som har ovanstående grafikkort.
Min undran är då hur jag updaterar grafikkortet, går det att gå igenom ATIs vanliga hemsida
som man gör med stationära datorers grafikort?

Jag var lite nervös och provade vale autodetect och fick då hem ett program som fann något med mitt namn men
det sa senare att den ej var kompatatibel och att enbart latopens mjukvara kunde användas eller något sådant?

Men jag hittar även mitt ATI Mobility Radeon HD 5470 i listan men jag vågar mig inte på för om det blir fel har vi ingen dator i familjen längre.

MVH

CPU ∙ i7 9700K @4600MHz • RAM ∙ 8GB DDR4 • MB ∙ Gigabyte Z390 Aorus Pro •
GPU ∙ GTX 1080ti 11GB •
HDD ∙ 250GB SSD system / 5TB storage •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer Predator X34P 34" UW (3440x1440)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Unbalanced:

Goddag,

Jag sitter på en laptop av märket VAIO som har ovanstående grafikkort.
Min undran är då hur jag updaterar grafikkortet, går det att gå igenom ATIs vanliga hemsida
som man gör med stationära datorers grafikort?

Jag var lite nervös och provade vale autodetect och fick då hem ett program som fann något med mitt namn men
det sa senare att den ej var kompatatibel och att enbart latopens mjukvara kunde användas eller något sådant?

Men jag hittar även mitt ATI Mobility Radeon HD 5470 i listan men jag vågar mig inte på för om det blir fel har vi ingen dator i familjen längre.

MVH

Jag kan ha fel men kaaanske att den finns som windows uppdatering.

kan ha mycket fel i det dock.. har du kollat på vaios hemsida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Hejsan!

Hade en VAIO för ett par år sedan och hade samma problem. Det visade sig att ett visst antal tillverkare (Sony inkluderat) valde att släppa drivrutiner från sin egen support. Det innebar att de drivar som fanns tillgängliga på t. ex. ATIs hemsida inte är kompatibla med din dator. Inte innan Sony har satt sin stämpel på den iaf.

Jag hade kontaktat Sonys support och kollat med dem. Sannolikheten är att din dator är för gammal för att dom ska ha brytt sig om så pass gamla drivrutiner. Det hände mig.

Jag kan ha fel dock.