Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yorgen-2698/hero/50572839

Det här kör jag nu, har inte orkat fixa till gems då allt i T6 bara stendör ändå.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

griid_83 jag tyckte samma men kör man rifts eller grifts som jag oftast gör så är ww helt värdelöst, leap funkar väl hyffsad men ska man rensa monster och vara effektiv som en raket då är raekor svårslagen sen är det faktiskt väldigt kul att zippa som en raket rakt igenom mobs och critta över 120miljoner damage fram å tillbaka, det är svårslaget just nu, leap kör jag ibland när jag kör lite solo och lugnare tempo, då också ww ibland.

Raekor passar mig utmärkt. Kul att spela och snabbt dessutom, men jag tycker single-target är hopplöst för tillfället. Rift/Grift-bossar får man kämpa hårt med. Tar en evig tid att döda. Hur gör du för att lyckas med dom?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Ingen som har några bra tips på hur man lättast dödar Rift/Grift-bossar med Raekor-builden när man saknar Furnace?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ingen som har några bra tips på hur man lättast dödar Rift/Grift-bossar med Raekor-builden när man saknar Furnace?

Skulle tro att det är call of the ancients som gäller för single target dps. Längesen jag körde barb men tror att det är det bästa.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

jag tycker det är relativt enkelt att bara köra sprint med runan "run like the wind", bossarna går ner som smör i solen ... men sen kör jag ifs med physical damage också:)

edit - sen är det ju såklart att poppa ancients och WotB också

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

ser klart bättre ut nu, men om du ska köra fire så försök rolla den bonusen på neck och bracers isåfall!
Sen är det ju jäkligt trista vantar du kör med;)

Mjo, försöker hitta bättre handskar och bracers men allt jag hittar ger mig mycket sämre survivability. sköldproccen på handskarna ger en enorm toughness boost. har säkert gamblat 1200 shards på bracers nu...

Såhär ser den ut nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

funderar dock på att byta ut Earthquake mot WOTB; 5200% weapon damage över 8 sekunder är nice men gör inte SÅ stor skillnad på bossar. mest blåa packs och trash.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Så här ser min barb ut på HC, visserligen inte optimerad men jag tror jag kan köra T6 om jag skulle vilja ... kör på T4 tills jag hittar lite uppgraderingar:)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Iceglow-2361/hero/44853138

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Mjo, försöker hitta bättre handskar och bracers men allt jag hittar ger mig mycket sämre survivability. sköldproccen på handskarna ger en enorm toughness boost. har säkert gamblat 1200 shards på bracers nu...

Såhär ser den ut nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

funderar dock på att byta ut Earthquake mot WOTB; 5200% weapon damage över 8 sekunder är nice men gör inte SÅ stor skillnad på bossar. mest blåa packs och trash.

Kör du raekors så har earthquake inget på skillbaren att göra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Ingen som har några bra tips på hur man lättast dödar Rift/Grift-bossar med Raekor-builden när man saknar Furnace?

furnace är tyvärr nästan ett måste för grifts över 35 enligt mig, helst ska man också ha en amulett som ger immunitet annars är det nästan kört om man får en boss som dödar dig med 2 skott med sina attacker och du förlorar tid eftersom du knappt kan attackera, gems ska man helst köra mirinae bane of trapped och pain enhancer är väl dom populäraste.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

furnace är tyvärr nästan ett måste för grifts över 35 enligt mig, helst ska man också ha en amulett som ger immunitet annars är det nästan kört om man får en boss som dödar dig med 2 skott med sina attacker och du förlorar tid eftersom du knappt kan attackera, gems ska man helst köra mirinae bane of trapped och pain enhancer är väl dom populäraste.

Ja tyvärr så har det ju blivit så att furnace har blivit det bästa vapnet i för många builds. Visst funkar vapen som maximus, wrath of the boneking, heart slaughter för både reakors och leapquake, men en furnace är fortfarande det bästa alternativet. Hoppas blizzard tittar på detta och boostar lite fler vapen. Tycker att mighty weapons är alldeles för dåliga och dom är ju ändå barbarens exklusiva vapen.

Permalänk

Men du som kör med Ancient Parthan bracers, tappar man inte en massa dmg på att köra med dessa istället för Strongarm?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

furnace är tyvärr nästan ett måste för grifts över 35 enligt mig, helst ska man också ha en amulett som ger immunitet annars är det nästan kört om man får en boss som dödar dig med 2 skott med sina attacker och du förlorar tid eftersom du knappt kan attackera, gems ska man helst köra mirinae bane of trapped och pain enhancer är väl dom populäraste.

Nja, jag stampade 39 häromdagen utan att svettas alltför mycket. Jag kör Maximus.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

strongarms behövs inte så mycket då dom buffat raekors nu, toughness är viktigare i gr40+ rifts.

Permalänk
Medlem

I vanliga rifts så är det bara att köra med strongarm, chilaniks chain och sprint tornados.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Fick äntligen mina första Vile Ward. Kass roll tyvärr. Kan någon hjälpa mig vilken stat jag ska rolla om? Har 375k i health om jag använder dessa Vile Ward, men det går ju klart att kompensera genom att använda paragon poäng från Str. till Vit. istället.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

grattis:), jag hade helt klart rollat om regen till cool down reduction ... iaf om du inte har mer än 40% i det redan!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

grattis:), jag hade helt klart rollat om regen till cool down reduction ... iaf om du inte har mer än 40% i det redan!

Tack för tipset! Men annars, rent generellt, ska man satsa på Furious Charge dmg% eller Call of the Ancient dmg%? Eller en av varje?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

grattis:), jag hade helt klart rollat om regen till cool down reduction ... iaf om du inte har mer än 40% i det redan!

cdr behövs i princip inte längre med två laddningar.

rolla till vit eller ar.

Naturligtvis ska det vara fc dmg.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

cdr behövs i princip inte längre med två laddningar.

rolla till vit eller ar.

Naturligtvis ska det vara fc dmg.

Jag tycker det är mycket användbart med cdr ... men det är klart att vita/ar också är trevligt ... men spelar man inte hc så kan det kvitta tycker jag:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

I vanliga rifts så är det bara att köra med strongarm, chilaniks chain och sprint tornados.

eh va? vem kör med tornados lol i vanliga rifts dödar jag allt med en charge bara eller nåt, dör dom inte så dödar bleed av raekors dom oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

eh va? vem kör med tornados lol i vanliga rifts dödar jag allt med en charge bara eller nåt, dör dom inte så dödar bleed av raekors dom oftast.

Därför att man dödar RG mycket snabbare med tornados.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

nej det gör man inte, första jag hör att man kör med tornados med raekors, dom där tornados är ju fjuttiga om man jämför med bonusen nu på 3000%weapon damage på varje furious charge hit. Alla fall om man ska köra som jag 40 och uppåt så är tornados inte lösningen, det är massa elemental damage och bonus to elites som gör att man kommer nånvart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nej det gör man inte, första jag hör att man kör med tornados med raekors, dom där tornados är ju fjuttiga om man jämför med bonusen nu på 3000%weapon damage på varje furious charge hit. Alla fall om man ska köra som jag 40 och uppåt så är tornados inte lösningen, det är massa elemental damage och bonus to elites som gör att man kommer nånvart.

All skada är bra skada eftersom man står som en fåne när man dragit sin COTA och väntar på FC recharge.

Varför köra någon annan rune på sprint om du inte är i party?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

precis, kan man köra ner ett elite pack på under 10 sek med bara tornadoes så är det såklart så att det hjälper till även mot RG, sen är ju inte FC speciellt effektivt på solo targets utan den glänser ju mest om man har många targets och kan charga runt som en vettvilling ... all damage är bra damage, det ena utesluter inte det andra utan gör bara saken snabbare:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

men då måste man offra antigen battle rage eller ignore pain ? det är ju knappast nåt man vill göra enligt mig.

Permalänk
Medlem

Det som är fint nu är ju att Leoric's Crown inte är nödvändig så nu är inte Grandeur ett måste.

Skrivet av HazZarD:

men då måste man offra antigen battle rage eller ignore pain ? det är ju knappast nåt man vill göra enligt mig.

Nä, inte Grifts men i vanliga går det utmärkt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kör du raekors så har earthquake inget på skillbaren att göra.

Good call, har uppdaterat lite nu, kör 2x Immortal kings och 4x raekors med en ring of royal grandeur, gör riktigt äckligt ont på T6, även om min toughness har lite att önska. försöker få bättre rolls på allt, och även ett nytt 2h skulle sitta fint då det jag har må ha bra dmg men lämnar en del mer att önska.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Good call, har uppdaterat lite nu, kör 2x Immortal kings och 4x raekors med en ring of royal grandeur, gör riktigt äckligt ont på T6, även om min toughness har lite att önska. försöker få bättre rolls på allt, och även ett nytt 2h skulle sitta fint då det jag har må ha bra dmg men lämnar en del mer att önska.

Kör mirinae istället för wreath Lgem och fixa socket i den andra ringen och amu. Använd den av Nerves of Steel och Tough as Nails som boostar toughness mest och byt ut den andra mot Rampage då den även boostar din dps. Byt ut antingen Brawler eller Berserker Rage mot Ruthless. Få upp movement speed till 25% helst 12% på gear (boots) och 13% i paragon.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!