Permalänk

streama musik/film till android?

Hej

Jag undrar om det är möjligt att streama musik och filmer från min PC (windows7) till min Samsung Galaxy note 3 via wifi?

Jag har ju idag en dator med all min media på.
En mapp med musik nästan allt ligger i .flac

På den stationära datorn använder jag XBMC för att spela upp allt. Och XBMC finns ju även som fullversion till Android. Kan man länka dom på nåt sätt så att dom kommer åt samma bibliotek, fast trådlöst till Note 3?

Mycket tacksam för tips och hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej!

Det som behövs att göra på din dator är att du behöver skapa ett användarnamn med lösen sen dela ut mappen med dina filmer/musik. När du har det så går du in i ES Filutforskaren på mobilen och länken är här.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.an...

När du är inne i es filutforskaren så får du gå till vänsterspalten och välja nätverk/network och sen där nere lägg till server. Fyll i din IP, användarnamn och lösenord. Nu har du tillgång till din dators filer samt mappen du delade ut.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mxtech.vide...

Om du vill ha en videospelare så rekommenderar jag MX Player som finns i linken ovan, det enda du behöver göra när du har valt video är att välja vilken sorts video spelare du vill spela upp din video i och då kommer det att strömmas från din dator till android via wifi.

Mvh Kridde

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Skrivet av VictoryKid:

Hej

Jag undrar om det är möjligt att streama musik och filmer från min PC (windows7) till min Samsung Galaxy note 3 via wifi?

Jag har ju idag en dator med all min media på.
En mapp med musik nästan allt ligger i .flac

På den stationära datorn använder jag XBMC för att spela upp allt. Och XBMC finns ju även som fullversion till Android. Kan man länka dom på nåt sätt så att dom kommer åt samma bibliotek, fast trådlöst till Note 3?

Mycket tacksam för tips och hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag skrev ovan är det jag använder men vet inget om XBMC så kan inte säga något om de

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk

Hur skapar jag Användarnamn och lösenord? Samt måste man använda olika spelare för musik och filmer?

Finns det något smidigt program som använder sig av Upnp?

Tacksam för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com