Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Nov 2011

Qpad QH-90 knapp vid mute "docken"

Tjena.

Jag har skaffat ett par Qpad QH-90 för ett tag sedan, nu ser jag dock vid docken mitt på sladden, där man kan skruva upp och ner och muta micen att det finns en rectanguler knapp man kan trycka på..

Den gör inget specielt annat än att låta säger de jag snackar med, men vad är den till igentligen? Är det en push to talk eller?

/MedionR

Ursäktar särkskrivning är Dansk
Chassi: NZXT H440W Ultra Svart/Röd MOBO: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 ATX CPU: i5 4670K 3.4GHz (Haswell) SDD: Samsung EVO 840 250GB Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 3 GPU: ASUS Strix GeForce GTX 970 DirectCU II RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz PSU: Corsair AX760W 80+ Platinum Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av MedionR:

Tjena.

Jag har skaffat ett par Qpad QH-90 för ett tag sedan, nu ser jag dock vid docken mitt på sladden, där man kan skruva upp och ner och muta micen att det finns en rectanguler knapp man kan trycka på..

Den gör inget specielt annat än att låta säger de jag snackar med, men vad är den till igentligen? Är det en push to talk eller?

/MedionR

Jag har också ett par, jag kom fram till att det är en "answer call" knapp, aldrig testat dock.

Se dock till att inte råka ha den itryckt, då mutas du.. Så är det iallafall på mina, blir lite tokigt om man råkar tex sitta emot knappen och undrar varför ingen på andra sidan svarar

|Moderkort: MSI X370 Krait Gaming |GPU: Palit GTX 1080 Dual OC
|CPU: Ryzen 7 1700 |PSU: BF Whisper M 550W |SSD: Samsung Pro 960 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 3200 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro
|Datorskärm: AOC Agon AG271QG 27" 1440p 165Hz IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Thumbii:

Jag har också ett par, jag kom fram till att det är en "answer call" knapp, aldrig testat dock.

Se dock till att inte råka ha den itryckt, då mutas du.. Så är det iallafall på mina, blir lite tokigt om man råkar tex sitta emot knappen och undrar varför ingen på andra sidan svarar

This! So much this!

Den råkar konstant glida ner på stolen och så råkar man trycka till den med benet. De som man talar med får bara höra ett lätt statiskt brus från min sida

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Thumbii:

Skrivet av BrutalSwede:

This! So much this!

Den råkar konstant glida ner på stolen och så råkar man trycka till den med benet. De som man talar med får bara höra ett lätt statiskt brus från min sida

Ah jag tackar grabbar! har funderat ett tag som sagt!

Ursäktar särkskrivning är Dansk
Chassi: NZXT H440W Ultra Svart/Röd MOBO: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 ATX CPU: i5 4670K 3.4GHz (Haswell) SDD: Samsung EVO 840 250GB Cooling: be quiet! Dark Rock Pro 3 GPU: ASUS Strix GeForce GTX 970 DirectCU II RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz PSU: Corsair AX760W 80+ Platinum Modulär

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Hej,

Det kallas för en "iphone" knapp vilket innebär play&pause funktion med hjälp utav den knappen!

Mvh