Bättre filmprestanda vid överklockning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Bättre filmprestanda vid överklockning?

Har ett ati radeon hd 4330 grafikkort i min laptop som jag kollar film via tvn spelar ej spel. Skulle överklockning av grafikkortet ha nån påverkan på mkv och andra filmformat i positiv bemärkelse?

Life is to important to take serious

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Upplever du att prestandan inte räcker till vid filmtittande ?
Du kan ju enkelt kolla hur mycket GPU'n belastas, är den inte på max så kommer inte överklockning påverka alls.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Samme22:

Har ett ati radeon hd 4330 grafikkort i min laptop som jag kollar film via tvn spelar ej spel. Skulle överklockning av grafikkortet ha nån påverkan på mkv och andra filmformat i positiv bemärkelse?

Vilket program använder du vid avspelning? Ett tips är MPC-HC som använder grafikkortet vid MKV-avspelning.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Jalle64:

Vilket program använder du vid avspelning? Ett tips är MPC-HC som använder grafikkortet vid MKV-avspelning.

jag kör med mpc-hc och ibland vlc. Tycker bilden blir bättre och skarpare med mediaspelaren Xtreamer SideWinder 3 men e ju mkt lättare att navigera och spela upp med datorn. Överklockning kanske inte påverkar skärpa, färger mm? Några speciella inställningar i mpc för optimal bild och skärpa?

Life is to important to take serious