Telia öppen fiber - begränsning på bittorrent uppladdning??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Telia öppen fiber - begränsning på bittorrent uppladdning??

Hej!

Jag precis fått öppen fiber installerat och har börjat med att prova Telia 100/100.

Speedtest och bredbandskollen ger bra resultat.
Jag har bra ping och torrent nerladdningar ligger på från 10-12MB/s
Men min torrent uppladdning blir aldrig högre än 1MB/s. Vet någon om telia har lagt en limit på denna trafik?

Någon som har en ftp server som jag kan testa mot??

Eller hur bekräftar jag upload hastighet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Kolla settings i torrent klienten, kan vet jag inte hur torrenter exakt funkar men kan vara så att ingen "drar" mer än 1MB/S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2010

Brukar vara så att torrentklienter automatiskt ställer in en gräns på uppladdningen, se till så du inte har något sånt igång.

Desktop: AMD Ryzen 5 1600X / 16GB RAM / GTX 1080 / 512GB SSD
Server: Intel Pentium G4400 / 4GB RAM / 17TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Har kollat alla inställningar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2007

Det låter konstig, mest troligt inställningar och att du eventuellt behöver öppna portar för torrent

Chassi: Corsair Crystal 570X RGB, Intel 8700K, SSD 830 256GB , Asus Z370-F, EVGA GTX980 SC + Arctic Xtreme IV , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G9x, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Trädvy Permalänk
Telia
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2009

Hej ehskha.
Jag heter Jonas och jobbar på Telias support.

Vi har inga begränsningar vad gäller torrent eller liknande tjänster. Exakt vad som är orsaken i ditt fall kan jag dock inte svara på men skulle gissa att det är någon inställning eller liknande. Får du inte ordning på det har vi ju alltid vår Premiumsupport som kan hjälpa till med det mesta. Dessa når du på www.telia.se/premium

Med vänlig hälsning.
Jonas, Telia kundservice

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.