Permalänk
Medlem

Grafikkort r9 290 o kylare

De är så här att jag precis köpt ett Sapphire Radeon R9 290 HDMI DisplayPort Dual-DVI 4GB.
Jag tänkte byta ut kylaren . Men till vilken kylare är bäst att har istället?

Arctic Accelero Xtreme IV?

Arctic Accelero Hybrid?

Arctic Accelero Xtreme IV 280?

Permalänk
Medlem

Det beror på lite vad du är ute efter och hur resten av din dator ser ut. Har du ett rymligt välventilerat chassi eller ett trångt dåligt ventilerat? Är du ute efter maximal kylprestanda eller ha det så tyst det går?

Edit: 280 kylaren är gjord för 280 korten, det medföljer en fästanordning speciellt för det kortet, i övrigt är den samma som Accelero Extreme IV

Permalänk
Medlem

Har ett cooler master 690 chassi. De blir hög temp på de kortet när jag spela bf 4 bland annat, o De är ju referenskylare som sitter på nu o dom är inte super bra ju

Permalänk
Medlem

Jag har en Accelero Xtreme IV på mitt 7970, helt underbar kylare. Men en varning, kortet blir LÅNGT, en bra bit längre än vad det blir med referens. Samt att den väger en hel del. Att stabilisera kortet är faktiskt inte en allt för dum ide Ogillar personligen slutna vattenkylare, låter för mycket för min smak. Tänk bara på att du kommer dumpa all värme i chassiet till skillnad från referens som blåser ut det, så det kommer krävas mer av chassieventilationen än din nuvarande setup