Ingen bild visas när jag startar datorn sedan plötsligt visas den när jag startar om ..

Permalänk
Medlem

Ingen bild visas när jag startar datorn sedan plötsligt visas den när jag startar om ..

Hejsan, som rubriken lyder: När jag startar min dator så är det som att mina skärmar ej får någon signal att visa någon bild det är som att de är i standbyläge. Sedan lyser skärmarna upp men ingen bild visas. Då brukar jag starta om datorn och då startar den direkt och assnabbt. Kan jag fixa det här så att den inte har det här startproblemet. riktigt irriterande när man har en nybyggd dator.

Mvh/Jonas

Mina PC-Specs

CPU:Intel 4770k
GPU:XFX Radeon 7870
PSU:XFX 550w
MOBO:Gigabyte sniper g1 z87
RAM:Crucial ballistix 2x8GB

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Börja med formatera om helt och hållet.

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Redan gjort ...

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

BIOS-uppdatering kanske kan hjälpa.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Gjorde det igår..:/

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10