Permalänk
Medlem

Jobbskatteavdrag deklaration

Hej!

Jag är en student som på sommar och helger extraknäcker lite här och där. Nu när deklarationen kom blev jag lite förvånad när jag läste att min skattereduktion (jobbskatteavdrag) var på hela 8000 kr. Det tycker jag låter väldigt mycket med tanke på att min totala förvärvsinkomst för förra året låg på 66 000.

Finns det någon här som kan hjälpa mig att förstå det här?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan läsa i inkomstskattelagen 67 kap. 7 § hur skattereduktionen för arbetsinkomster beräknas, men det är en rätt snårig uträkning. Enklast är nog att konstatera att den här skattereduktionen blir väldigt stor i förhållande till ens inkomster, om man inte tjänar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Hej!

Jag är en student som på sommar och helger extraknäcker lite här och där. Nu när deklarationen kom blev jag lite förvånad när jag läste att min skattereduktion (jobbskatteavdrag) var på hela 8000 kr. Det tycker jag låter väldigt mycket med tanke på att min totala förvärvsinkomst för förra året låg på 66 000.

Finns det någon här som kan hjälpa mig att förstå det här?

Jobbskatteavdraget är utformat så att ju mindre man tjänar, desto mer får man skattereduktion med procentuellt sätt, så det verkar helt normalt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.