Permalänk

Ny mus - Steelseries Rival PROBLEM!

Tjena alla sweclockare!

Var och köpte mig en ny mus idag, en steelseries rival. Riktigt skön må jag säga, men problemet är att den "fryser" till ibland, är som att den slår av och på under nån sekund, skit störande. Inte så roligt att ha så när man lirar shooter spel.

Hoppas nån kan hjälpa mig lösa detta sketproblem!

/ TomHangs

Permalänk

Prova byta USB-pport.. Annars reklamera

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Prova byta USB-pport.. Annars reklamera

Har prövat dom flesta, men ska se om jag har några fler jag kan prova i! Ja, annars blir det tillbaka till butik.

Permalänk

Funkar klockrent med min andra mus (Microsoft 3.0)... Så blir att fara tillbaka med den imorgon.

Permalänk

Exakt samma för mig. Hem att testa lite mer annars får man väl byta. Även jag har en Microsoft 3.0 som funkar utan problem i samma port.

Permalänk
Skrivet av fallelito:

Exakt samma för mig. Hem att testa lite mer annars får man väl byta. Även jag har en Microsoft 3.0 som funkar utan problem i samma port.

Riktigt trist när det är en splitterny mus, och alla andra möss funkar prima...

Permalänk
Skrivet av TomHangs:

Riktigt trist när det är en splitterny mus, och alla andra möss funkar prima...

Verkligen. När man läser att andra har exakt samma problem känns det inte som att man fått en månadagsex heller...
Nej blir nog en Deathadder istället.

Permalänk
Medlem

Hm min funkar perfa. Byt den.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Var på Mediamarkt idag och bytta till en annan, funkar klockrent. Måste varit fel på musen med andra ord, puh...