Var kan man hitta denna kabel (steelseries elite)?

Permalänk

Var kan man hitta denna kabel (steelseries elite)?

Jag köpte nyligt ett par Steelseries Elite-hörlurar. I natt har min snälla katt (som jag snart gör ett par handskar av) använt sladden till dom som tuggleksak. Ingen fara tänkte jag först, det är ju bara att byta sladd. Men gissa om jag blev förvånad, det är ingen standardsladd direkt. Efter att ha fått skruva upp halva hörlurarna för att komma åt att lossa den, ser jag att det verkar vara något slags UC-E6-kontakt (ser ut som micro-usb fast mindre) till en 10-pins hona - se bild. Någon som vet var man kan hitta en sådan sladd? Verkar komplett omöjligt att få tag på, och att skarva verkar ganska kört också (kommer inte att bli snyggt hur jag än gör det). Förslag?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte sett den typen av sladd säljas innan, men är det inte möjligt att skarva så skarven hamnar i själva lurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Woundead:

Har tyvärr inte sett den typen av sladd säljas innan, men är det inte möjligt att skarva så skarven hamnar i själva lurarna

Tja, i teorin skulle det nog gå. Däremot verkar det ju mer än lovligt knöligt att skarva 10 st väldigt tunna ledare på ett sätt som inte tar upp så mycket plats. Har någon ett bra förslag på hur man kan göra en skarv som inte blir mycket större än själva ledaren? typ skala dom försiktigt, tvinna, och lägga krympslang? osäker på om det hade gått, men kanske värt ett försök..

Permalänk
Medlem

Maila SteelSeries om de har reservdelar

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Om du inte får tag på en ny kabel och blir illa tvungen att skarva, löda ihop de, förstärk med lite isolerings tejp och sedan krympslang över det? om du har tillgång till kunskaper och verktyg till detta vill säga. Är nog de snyggaste sättet att göra de på.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

här brukar vara ett bra ställe att börja på

https://id.steelseries.com/zendesk?locale_id=1&return_to=http...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Japp, tack, har skickat in en förfrågan till supporten, hoppas dom kan skaka fram en.. annars blir det ett ful-hax Ska nog passa på att lägga upp en build-log när jag bygger en lampskärm av min katt samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Japp, tack, har skickat in en förfrågan till supporten, hoppas dom kan skaka fram en.. annars blir det ett ful-hax Ska nog passa på att lägga upp en build-log när jag bygger en lampskärm av min katt samtidigt.

Annars kan du kanske sleeva kabeln medan du håller på? (passa på att dölja skarvarna)

Paracord (eller kattskin) borde vara tillräckligt mjukt och böjligt.

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Japp, tack, har skickat in en förfrågan till supporten, hoppas dom kan skaka fram en.. annars blir det ett ful-hax Ska nog passa på att lägga upp en build-log när jag bygger en lampskärm av min katt samtidigt.

Skrivet av Woundead:

Annars kan du kanske sleeva kabeln medan du håller på? (passa på att dölja skarvarna)

Paracord (eller kattskin) borde vara tillräckligt mjukt och böjligt.

En självklar tråd att följa, har länge velat lära mig sleeva med kattskinn.

Permalänk

Snackade med supporten, där jag sa som det var (katten som pajjat en kabel). Dom sa att dom tyvärr inte kan ge ut / sälja kabeln för sig, utan att man i så fall måste byta hela, men det gick såklart inte då garantin inte täcker tröga katter. Iaf, de var bussiga på så sätt att dom tyckte att vi skulle deleta nuvarande ticket och att jag skulle skicka en ny där jag skrev att kabeln lossnat av sig självt, så skulle jag nog kunna få hela paketet utbytt (intressant svar från supporten, måste jag säga). Gjorde det, och de svarade med att jag i så fall skulle skicka in hörlurarna för att de skulle kunna validera skadan, vilket såklart inte går när sladden är trasig.. Så, tillbax på ruta 1. Det blir någon form av skarvning så fort jag orkat åka in till stan och handla krympslang