Hämta paket utan nummer?

Permalänk

Hämta paket utan nummer?

Hej!

Vill börja med att säga att jag är enormt osäker på ifall detta ligger rätt, så mod välkomnas att flytta!
Har sökt på internet ett tag nu, men lyckas inte svar på mitt egna fall.

Det är så att jag vunnit en tävling(en Nexus 5, om det spelar roll?).
Telefonen skickades från Stockholm igår Onsdag klockan 12.00(ungefär), och då jag bor i Uppsala vet jag att dessa leveranser kommer fram över natten.
Därmed är jag 95% säker på att paketet ligger 200m från mig. Problemet är dock att inget mobilnummer har angetts, så jag kommer antagligen få hem en AVI med posten imorgon, men jag kommer antingen kunna hämta ikväll eller på tisdag nästa vecka...

Är det någon som vet ifall paket går att hämta ut med bara körkort?

MVH
Artur

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Skrivet av metalkiller78:

Hej!

Vill börja med att säga att jag är enormt osäker på ifall detta ligger rätt, så mod välkomnas att flytta!
Har sökt på internet ett tag nu, men lyckas inte svar på mitt egna fall.

Det är så att jag vunnit en tävling(en Nexus 5, om det spelar roll?).
Telefonen skickades från Stockholm igår Onsdag klockan 12.00(ungefär), och då jag bor i Uppsala vet jag att dessa leveranser kommer fram över natten.
Därmed är jag 95% säker på att paketet ligger 200m från mig. Problemet är dock att inget mobilnummer har angetts, så jag kommer antagligen få hem en AVI med posten imorgon, men jag kommer antingen kunna hämta ikväll eller på tisdag nästa vecka...

Är det någon som vet ifall paket går att hämta ut med bara körkort?

MVH
Artur

Om du har kollinumret det skickades med samt id så brukar det gå bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Hej!

Vill börja med att säga att jag är enormt osäker på ifall detta ligger rätt, så mod välkomnas att flytta!
Har sökt på internet ett tag nu, men lyckas inte svar på mitt egna fall.

Det är så att jag vunnit en tävling(en Nexus 5, om det spelar roll?).
Telefonen skickades från Stockholm igår Onsdag klockan 12.00(ungefär), och då jag bor i Uppsala vet jag att dessa leveranser kommer fram över natten.
Därmed är jag 95% säker på att paketet ligger 200m från mig. Problemet är dock att inget mobilnummer har angetts, så jag kommer antagligen få hem en AVI med posten imorgon, men jag kommer antingen kunna hämta ikväll eller på tisdag nästa vecka...

Är det någon som vet ifall paket går att hämta ut med bara körkort?

MVH
Artur

Har du kollinr är det de fyra sista du uppger och giltig legitimation så behöver du inte vänta på en lapp. Det är ju bara att kolla på postens hemsida så ser du om paketet finns hos ditt serviceställe?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Om du vet vars det kommer lämnas ut så ska det gå att visa upp leg så kan dem knappa in personnummer, fungerar bra för mig på mitt lokala ica som levererar postens paket.
vh Eddmaan

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Om du har kollinumret det skickades med samt id så brukar det gå bra

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av trickysaer:

Har du kollinr är det de fyra sista du uppger och giltig legitimation så behöver du inte vänta på en lapp. Det är ju bara att kolla på postens hemsida så ser du om paketet finns hos ditt serviceställe?

Tack för svaren!
Tyvärr har jag inte något kollinummer. Är det bortom alla chanser, eller kan det va värt ett försök tror ni?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Skrivet av metalkiller78:

Tack för svaren!
Tyvärr har jag inte något kollinummer. Är det bortom alla chanser, eller kan det va värt ett försök tror ni?

Vänta på Avi. Skaffa ett nummer.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Skrivet av metalkiller78:

Tack för svaren!
Tyvärr har jag inte något kollinummer. Är det bortom alla chanser, eller kan det va värt ett försök tror ni?

Till 99% chans så är det kört då, posten brukar inte vilja rota bland alla paket för att leta reda på just ditt Kollinummer brukar vara ett måste för att kunna hämta paket. Men du kan alltid fråga

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Tack för svaren!
Tyvärr har jag inte något kollinummer. Är det bortom alla chanser, eller kan det va värt ett försök tror ni?

Du kan alltid prova, men utan kollinummer så är dina chanser extremt små.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Det beror väl också på vem som tar emot dig på posten? Om det är en trevlig person som känner igen dig samt att paketet står i ditt namn och du har ID borde det ju gå.
Varför inte gå dit och fråga? Det är ju bara 200 meter som du sa, och värsta som händer är väl att de säger "Tyvärr så går det inte"

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Du kan ju ringa till företaget som skickade vinsten så kanske de har ett kollinummer? Grattis förresten

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Anitramane:

Vänta på Avi. Skaffa ett nummer.

Skrivet av Christoffer1989:

Till 99% chans så är det kört då, posten brukar inte vilja rota bland alla paket för att leta reda på just ditt Kollinummer brukar vara ett måste för att kunna hämta paket. Men du kan alltid fråga

Skrivet av ParasiteX:

Du kan alltid prova, men utan kollinummer så är dina chanser extremt små.

Skrivet av Sputte:

Det beror väl också på vem som tar emot dig på posten? Om det är en trevlig person som känner igen dig samt att paketet står i ditt namn och du har ID borde det ju gå.
Varför inte gå dit och fråga? Det är ju bara 200 meter som du sa, och värsta som händer är väl att de säger "Tyvärr så går det inte"

Var dit och frågade precis, de sa att rent generelt kan det gå, men de hade så mycket paket nu så det skulle ta alldeles för lång tid att leta upp det.
Tack ändå!

Skrivet av trickysaer:

Du kan ju ringa till företaget som skickade vinsten så kanske de har ett kollinummer? Grattis förresten

Tack! Fick dock bara ett mail från en anställd så jag tror tyvärr det är lite sent att fråga nu! Får vänta tills på tisdag! Tack ändå

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Var dit och frågade precis, de sa att rent generelt kan det gå, men de hade så mycket paket nu så det skulle ta alldeles för lång tid att leta upp det.
Tack ändå!

Tack! Fick dock bara ett mail från en anställd så jag tror tyvärr det är lite sent att fråga nu! Får vänta tills på tisdag! Tack ändå

För sent? Är väl bara att maila nu så svarar han imorgon när han kommer till kontoret?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

För sent? Är väl bara att maila nu så svarar han imorgon när han kommer till kontoret?

.. och då får TS hämta paketet på tisdag, vilket han antagligen ville undvika..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Var dit och frågade precis, de sa att rent generelt kan det gå, men de hade så mycket paket nu så det skulle ta alldeles för lång tid att leta upp det.
Tack ändå!

Tack! Fick dock bara ett mail från en anställd så jag tror tyvärr det är lite sent att fråga nu! Får vänta tills på tisdag! Tack ändå

inte ska du behöva vänta en hel helg i onödan! maila på en gång.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

.. och då får TS hämta paketet på tisdag, vilket han antagligen ville undvika..

Jag förstår inte, varför skulle han behöva vänta tills på tisdag?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

För sent? Är väl bara att maila nu så svarar han imorgon när han kommer till kontoret?

Skrivet av Schrimp:

.. och då får TS hämta paketet på tisdag, vilket han antagligen ville undvika..

Skrivet av morxy49:

inte ska du behöva vänta en hel helg i onödan! maila på en gång.

Skrivet av trickysaer:

Jag förstår inte, varför skulle han behöva vänta tills på tisdag?

Sorry, var lite otydlig!

Kommer åka bort imorgon förmiddag och kommer hem måndag natt. Därmed skulle jag gärna ha med mobilen! Eftersom jag ändå kommer få AVI:n imorgon så finns ingen anledning att maila då jag ändå inte kommer kunna hämta förens på tisdag.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Bor man i ett mindre ställe där antalet paket får plats på en hylla, brukar det inte vara något problem! ;>

Permalänk
Medlem

Ja okey då förstår jag. Men maila iaf, ¨åker du på förmiddagen så kanske du får kollinumret direkt på morgonen imorgon, då kan du ju hämta ut det innan du sticker

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Ja okey då förstår jag. Men maila iaf, ¨åker du på förmiddagen så kanske du får kollinumret direkt på morgonen imorgon, då kan du ju hämta ut det innan du sticker

Hehe, är inte riktigt så desperat ! Kommer antagligen ha fullt upp imorgon på morgon, men kanske eventuellt kan gå. Slänger iväg ett mail då, bara ifall att!

Tack alla för svaren!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T