Permalänk

Överklocka atlon xp

Hej!
Jag håller på med att bygga en dator på tekniken i skolan och jag har en athlon xp.
Den är ganska seg så jag vill överklocka den lite.
Går det att göra i "AMD Overdrive" ?
Om inte skriv gärna hur man gör det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilken athlon xp är det? Var det inte de man kunde rita ett streck med en blyertspenna på för att låsa upp multiplikatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Vilken athlon xp är det? Var det inte de man kunde rita ett streck med en blyertspenna på för att låsa upp multiplikatorn?

Barton modellerna hade detta, AMD Athlon XP Barton 2500+, kanske fler som har detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Det är en athlon xp 1900+ visades det i BIOS.

Permalänk
Medlem

http://www.sharkyextreme.com/guides/hwGuides/article.php/1070...

Fixa ordentlig cpu kylare bara och mät temps hela tiden när du kan. (vet inte om det rapporteras i bios men denna athlon kan paja om du inte har kylning (kan överhettas och paja pga det.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

http://www.sharkyextreme.com/guides/hwGuides/article.php/1070...

Fixa ordentlig cpu kylare bara och mät temps hela tiden när du kan. (vet inte om det rapporteras i bios men denna athlon kan paja om du inte har kylning (kan överhettas och paja pga det då denna processor vad bland de sista som inte hade överhettnings skydd och stängde av sig när det gick för varmt :P.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Jaha så jag måste ha en bra kylare.
Bygget sker ju gratis av gamla datorer.
Men då lämnar jag den stock isåfall.