Hur fjärrstyr jag en annan Vista dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Hur fjärrstyr jag en annan Vista dator?

Hej.

Både jag och min far har likadan dator med Windows Vista Home Premium.
Jag vill hjälpa honom med lite grejor (vi bor några km. från varandra).

Har läst på andra ställen att det inte går med just Home Premium men vet inte ngt. alls om detta.

Har tidigare sett att det gick via MSN (vet inte om det ens existerar längre) om det nu inte går i Vista, någon som vet?

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Prag
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Matterhorn:

Hej.

Både jag och min far har likadan dator med Windows Vista Home Premium.
Jag vill hjälpa honom med lite grejor (vi bor några km. från varandra).

Har läst på andra ställen att det inte går med just Home Premium men vet inte ngt. alls om detta.

Har tidigare sett att det gick via MSN (vet inte om det ens existerar längre) om det nu inte går i Vista, någon som vet?

Tack på förhand.

Installera valfri VNC server i hans dator t. ex http://www.tightvnc.com/download.php öppna nödvändiga portar i hans router(standard 5900), sen kan du fjärrstyra med vilken VNC klient som helst, även från t. ex android

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008

www.teamviewer.se
Ladda hem fullversion till din dator och klient till din fars dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Kostar den pengar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskrona
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Matterhorn:

Kostar den pengar?

För privat användande är både VNC och Teamviewer gratis. VNC vill jag minnas kör okrypterat i gratisversion.
Har använt båda och tycker att Teamviewer är det bästa valet, VNC är annars fullt tillräcklig. Du kan läsa om dem innan du bestämmer dig på deras respektive webplatser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Okej, Vnc känns för svårt för mej, så jag ska testa Teamviewer. Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av kerbo:

www.teamviewer.se
Ladda hem fullversion till din dator och klient till din fars dator.

+1 på den. Teamviewer är helt underbart. Jag har hjälpt vänner som suttit på långsamma mobiluppkopplingar men skärmdelningen har ändå funkat och flytit på superbra.

AMD 965, ASUS GTX680, Gigabyte 790XTA-UD4, 8Gb, Intel 320 120Gb, 2 * Samsung EcoGreen F4 2TB