Ingen Internetåtkomst - MSI Z87-G45 Killer Network Drivers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Ingen Internetåtkomst - MSI Z87-G45 Killer Network Drivers

Hejsan,

Nu har jag suttit hela dagen och försökt fixa en polares nätverksdrivrutiner.

http://www.inet.se/produkt/1902506/msi-z87-g45-gaming-atx Detta är moderkortet och dess inbyggda NIC nätverkskort verkar krångla nåt enormt.
Vi kör Windows 8 på datorn och har prövat med nya drivrutiner. Vi har prövat att köra "Killer Cleaner" utan resultat. Vi har ominstallerat drivrutinerna jag vet inte hur många gånger..... Någon som vet något om hur man kan fixa detta problem?
Är det något vi glömt?
Har vi installerat fel drivrutiner? - har installerat de officiella(nyaste) från killersidan.
Vi har aldrig någon åtkomst till internet,
När jag kopplar om nätverkssladden till min egna dator så funkar det som det ska. Det är något som är konstigt med nätverkskortet/drivrutinerna.

Har googlat som en galning men får aldrig fram någon annan lösning än t.ex "ominstallera drivrutinerna - detta löste problemet" och andra lösningar som vi redan prövat utan resultat.

Om det är någon som vet hur man fixar detta så är det guldstjärna i kanten till denna person. Bokstavligen suttit i 5 timmar med detta.
Förslag uppskattas - Skulle bli jätteglad om vi fick det att funka ikväll.

BitFenix Phenom White Micro | GTX 980 Ti | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | EVGA Supernova GS 650W 80+ Gold | Intel i5 4690K 3,5 Ghz, OC: 4 Ghz - Noctua NH-U14S | 2x 500 GB Crucial BX100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Funkish:

Vi har aldrig någon åtkomst till internet,
När jag kopplar om nätverkssladden till min egna dator så funkar det som det ska.

Inkopplat i vad? Router/modem? Märke/modell?
Vad säger ipconfig på burken som inte funkar? Vad säger ipconfig på din burk när du testar där?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Vi satte på network discovery i advanced sharing settings och installerade om killer-drivrutinerna och sedan funkade det. Skumt problem.... fattade inte varför det hjälpte eller om det började funka av ren slump. Att man ens vågar release:a sån skit.

BitFenix Phenom White Micro | GTX 980 Ti | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | EVGA Supernova GS 650W 80+ Gold | Intel i5 4690K 3,5 Ghz, OC: 4 Ghz - Noctua NH-U14S | 2x 500 GB Crucial BX100