[Q] Någon som har ett tips på billigt kamerastativ man kan använda till mobilen?

Permalänk
Medlem

[Q] Någon som har ett tips på billigt kamerastativ man kan använda till mobilen?

Hejsan,

Funderar på att köpa ett stativ så att jag kan ta bilder ordentligt med mobilkameran utan att skaka. Nu är säkerligen inte mobil något som ni skulle använda för att fotografera men vore roligt att kunna ta bilder på saker hemma utan att det blir skakigt. Det är alltså enbart tänkt för inomhusbruk.

Är det någon som har ett tips på ett billigt stativ som klarar av detta?

Min mobil är en Galaxy S3 men har även någon gammal digitalkamera som jag eventuellt också skulle vilja kunna använda med stativet.

Permalänk
Medlem

Dealextreme borde ha ett gäng. Fri frakt men det tar nån vecka o får grejjerna, så de beror på hur bråskande det är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shiftypants:

Hejsan,

Funderar på att köpa ett stativ så att jag kan ta bilder ordentligt med mobilkameran utan att skaka. Nu är säkerligen inte mobil något som ni skulle använda för att fotografera men vore roligt att kunna ta bilder på saker hemma utan att det blir skakigt. Det är alltså enbart tänkt för inomhusbruk.

Är det någon som har ett tips på ett billigt stativ som klarar av detta?

Min mobil är en Galaxy S3 men har även någon gammal digitalkamera som jag eventuellt också skulle vilja kunna använda med stativet.

Monopod är ju lätt att ta med sig och fungerar rätt bra. Även gorillapod fungerar bra för små kameror.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Dealextreme borde ha ett gäng. Fri frakt men det tar nån vecka o får grejjerna, så de beror på hur bråskande det är.

Hade tänkt hålla mig till svenska återförsäljare.

Skrivet av screamin-daemon:

Monopod är ju lätt att ta med sig och fungerar rätt bra. Även gorillapod fungerar bra för små kameror.

Någon speciell modell du tänkte på?

Någon som vet om denna är något att ha? (Antar att man får det man betalar för men kommer inte användas jätteofta iaf)

http://cdon.se/hemelektronik/konig/konig-kn-tripod19-travelle...

Den var rätt billig nämligen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk

vet att jag sett typ som hållare för mobiltelefoner som har vanlig stativgänga dvs så du kan i princip para ihop vilken telefon du vill med vilket stativ du vill.

http://www.dx.com/p/universal-swivel-tripod-stand-holder-for-...

hittade inte bara hållaren men 38:- känns överkommligt för en adapter å sen slänga stativet om man vill.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows