ASUS UX32V - allt hänger sig (sidor/program svarar inte)

Permalänk
Medlem

ASUS UX32V - allt hänger sig (sidor/program svarar inte)

Hej!
Jag har problem med min dator och hoppas att någon av er som har mer kunskap kan hjälpa mig på något sätt för jag blir så frustrerad och ledsen!
Jag har en ganska ny dator (1,5 år), en ASUS UX32V. Så fort jag köpte den har den strulat och jag har lämnat in den, första gången jag lämnade in den hittade de inget. Andra gången bytte de ut operativsystemet och tredje gången jag lämnade in den bytte de ut moderkortet.
När jag fick datorn efter den tredje gången blev datorn SÅ SEG att det var omöjligt att göra något. Jag blev rekommenderad att återställa datorn och installera om windows (har windows 8.0). Och efter denna återställningen blev datorn inte bättre. Det som händer är att internetsidor (chrome och firefox) inte svarar efter ett tag och hänger sig, samt om jag har uppe olika program så svarar de inte och jag måste vänta länge eller stänga av dem via aktivitetshanteraren (som också tar tid att komma in på). När jag ville lämna tillbaka den igen så ville de knappt ta den och sa att jag fick första installera alla uppdateringar osv, jag gjorde det och det blev inte bättre.

Saken är den att jag pluggar och använder datorn hela tiden, visst har jag många flikar uppe, dokument och olika program - men datorn ska kunna hantera detta! Datorn fungerade snabbt innan jag lämnade in den (då de bytte ut moderkortet). Jag blir så ledsen för så ska det inte vara, datorn är ju inte gammal!
Jag behöver även lägga till att mitt RAM-minne inte är så stort, 2 GB, och så fort datorn är igång så används ca 80% av det. När jag ville lämna in datorn för fjärde gången skyllde de på att jag hade köpt en datorn med för litet RAM-minne, och ja jag förstår nu att det inte är så bra. Men datorn fungerade snabbt förut med dessa 2 GB, så varför gör den inte det länge??

Så därför vänder jag mig hit, för jag är nästan säker på att det finns folk som är smartare här än vad de är på själva ASUS! Vad tror ni att detta är?

Tack på förhand!