Något är lurt med denna bärbara: Nadox support

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Något är lurt med denna bärbara: Nadox support

Hejsan!

En vän till mig har fått en bärbar från sitt jobb och denna dator är tillhanda hållen av nadox.

där är en del grejer som inte stämmer och det är följande:

Windows licensen har använts på flera datorer, nyckeln är aktiverad på flera datorer, inget windows har följts med datorn och ingen recovery finns tillgänglig.

Datorn i fråga är en Lenovo 530!

HDDn som sitter i är även en äldre Hitatchi 320GB! och där finns inget som har med lenovo och göra!

Just detta har fått mig att undra lite vad som står på! företaget i fråga installerat teamviewer på den men döpt om det till Nadox support vilket är förståeligt. men varför finns inget riktigt windows i den? kommer upp titt som tätt att den skall aktiveras vilket är lite jobbigt då datorn skall användas till presentationer!

vad säger ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Vad säger NaDox?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Apr 2014

dator

Hejsan Victor / "SwedenVirre" !

Du får gärna kontakta oss så vi kan se vad detta är, mest troligt låter det som en kund vi kört en vanlig fjärrstyrning mot, vi döper om Teamviewer för att underlätta för kunden. Kanske en dator där hårddisken havererat eller liknande och är utbytad. Maskiner vi levererar är OEM´ade med Windows så där sitter alltid en nyckel under maskinen från fabrik om det är Windows 7, är den en Windows 8 burk har du loggan för 8´an och Nyckeln ligger i hårdvaran. Vissa Lenovo maskiner har nyckeln under batteriet så kolla gärna där.
Svårt att veta utan att se historiken, vi kan dock se att totalt är det endast sålt 5st av dessa burkar så borde vara lätt att spåra.

Du är välkommen att ringa oss på 0431-478100 så hjälper vi dig gärna.
Ha en bra dag!
MVH André - NaDox AB