Toshiba Encore / Allmänna Bay Trail-tråden

Permalänk
Medlem

Är 64GB SD-kort max för plattan eller går det att få 128GB att funka på något sätt?

Permalänk
Medlem

Tips på optimering, bra skydd med tangentbord och trevliga spel till Encore?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sj6:

Tips på optimering, bra skydd med tangentbord och trevliga spel till Encore?

Vad gäller optimeringar finns det tips i första inlägget i tråden: #14522120
Sedan finns även WIMBoot men det är nog lite för pyssligt att få till. Dock sparar man in mycket lagringsutrymme: http://blogs.windows.com/itpro/2014/04/10/what-is-windows-ima...

Har inget förslag på skydd och tangentbord. Jag kör Toshibas egna fodral till min Encore. För tangentbord använder jag såväl touchtangentbordet i Win8, en USB-ansluten Ducky Mini eller en Logitech K400 beroende på behov och sådant.

Spel strömmar jag mest över nätverket genom Steams In Home Streaming. I dagsläget har jag inga spel installerade på den. Har inte riktigt känt behovet ännu, även om jag har ett par jag skulle vilja lägga in på den. Största begränsningen vad gäller spel lär nog dels vara utrymme men också grafiklösningen.

Permalänk
Inaktiv

Suck. Min Toshiba Encore började krångla i torsdags igen. Grafikdrivaren kraschar/startar om eller så får jag artifakter när iGPU'n används. Någon som haft samma problem? Blir troligen RMA på måndag om jag inte lyckats hitta någon lösning.

Permalänk
Medlem

Haft min encore sedan augusti 2014. Har använt den ytterst begränsat då den till att börja med krävdes massor av jobb för att få den brukbar överhuvudtaget. Sedan kan man väl säga att win8 var ett minst sagt uselt os på surfplatta. Så den fick helt klart ett lyft när tian kom även om den fortfarande inte var särskilt bra. Hittade ett keyboard cover som passade i förra veckan. Testade det, mitt i alltihopa fick jag en notifiering från hjälpprogrammet toshiba service station. Då gick allt käpprätt åt pipan. Tryckkänligheten försvann och det blev ännu värre när jag startade om den. Nu gick det varken logga in på den eller göra systemåterställning.
Återställningspartitionen la jag jag på ett usb minne en gång i tiden men det vet i fan om jag ens orkar klabba med det. Först lägga i 8:an och sedan uppgradera till tian. Tveksamt om det ens är värt att lägga ned arbete på något så uselt som det här?
Usch.
edit: Nu fick jag till slut igång OS. Men tryckkänsligheten är borta.....Aah.Orka.