Utbildning byggingenjör eller något annat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004

Utbildning byggingenjör eller något annat?

Tjo! Det är som så att jag tänkte börja plugga Högskoleingenjör Byggteknik och design på KTH till hösten. Jag tänkte bara att ni kunde brainstorma andra förslag eller idéer till mig om vad jag skulle kunna göra istället eller hur jag kan tänka.

Bakgrund: 3 årigt gymnasieprogram inom elektronik, utbildning till installationselektriker på komvux. Jobbat på bygghandeli ett par år, jobbat som elektriker(mest bytt elmätare) i ett halvår, jobbat som snickare i 3-4 år, bytt ut datorer på forexkontor(lite extrajobb vid sidan om som snickare), testat på att vara säljare(istället för att ha semester).

Skrev 1.5(+-0.5) på högskoleprovet nu i helgen som var.

Ja så som jag tänker så skulle byggingenjör passa mig ganska bra då jag jobbat som snickare både som anställd och som egen företagare. Jag har hyfsad koll på elbiten och så vidare. Jag är nu 28 år och tänkte att jag skulle ha ett mer kontorsinriktat arbete. Vill jag jobba med händerna så kan jag göra det hemma.

Ja, har ni förslag så släng fram dom!

Edit: avslutar nu till sommaren ett vetenskapligt basår så jag har då matte 2,3, Fysik 1,2 , Kemi 1,2 , Biologi 1,2

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b