Permalänk
Medlem

Trådlös VPN Router

Tja Swec,

Jag är på jakt efter en något speciell router till mitt jobb.

Vi kommer att ha ett litet kontor i lokaler som inte är våra egna (Det ska sitta 2 personer där lite till och från), vi har fått lov att använda deras gäst WLAN för att ansluta våra datorer (Fick tyvärr inte koppla in oss via kabel). Men den trådlösa modulen i bärbara är ju inte alltid den bästa och dessutom ska dem koppla upp sig med VPN för att komma åt våra resurser.

Så det jag vill ha är en Router som kan ansluta till det befintliga trådlösa nätverket och dela ut det till datorerna via kabel samt möjlighet att routern kan koppla sig till VPN (IPsec)

VPN funktionallitet är ju inget ovanligt utan det är mest funktionen att använda det trådlösa som "internetanslutning" som är intressant. Jag vet att jag kan skaffa en Brandvägg/Router samt en "WLAN Brygga" för att åstadkomma samma sak men skulle helst ha en enda enhet som kan göra båda.

Finns det någon som kan ge rekommendationer på någon enhet?

Visa signatur

Core i9 12900K | ASUS ROG Maximus Z790 Hero | 32Gb 6000Mhz Kingston | EVGA 3080TI FTW3

Permalänk
Medlem

Du har två personer som ska ansluta sig från ett gästnätverk (trådlöst) över VPN till era resurser? (Fattade jag rätt?)
Då är det väl enbart på dom två burkarna som du ska sätta upp VPN in mot era resurser i ditt nät och sen är det klart.
Någon router är inte nödvändig, om jag förstod resonemanget rätt. (Kanske har missförstått?)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T