Nvidia släpper Geforce Experience 2.0 med Desktop Capture

Permalänk
Cylon

Nvidia släpper Geforce Experience 2.0 med Desktop Capture

Nya Geforce Drivers 337.50 Beta ska inte enbart ge högre prestanda utan levererar även ett gäng nya finesser, däribland Geforce Experience 2.0 med skärmbildsinspelning av skrivbordet.

Läs artikeln

Permalänk
Hedersmedlem

Installerade betan för ca 20min sedan, ligger på ca 10 FPS högre än vad jag brukar ligga på med mina 2x 690 kort

Permalänk
Medlem

Spelar alltid windowed fullscreen när jag kan, så detta är extremt välkommet! Gone are the days of fraps? Inget tungt CPU-tryck när man spelar in el streamar? Låter ju för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

Va trevligt kanske man slipper buggiga OBS

Permalänk
Medlem

Låter gött. Otroligt irriterande att det är tvunget att vara Fullscreen nu och pga det så funkar ju shadowplay bara tillbaks till senast man alt+tabba (vilket jag gör ofta tyvärr).
Låter gött iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

OBS är väll inte speciellt buggigt?

Permalänk
Medlem

OBS!!!!! Får kontinuerliga CTDs i både Rome2 och Arma 3 med denna uppdatering. Dvs efter ca 10 minuters spel.
Så var det inte innan då jag spelat bägge spelen timmar i sträck under helgen.
Förövrigt, vad jag kunnat utlysa från dessa korta spelsessioner i rome2, är en prestandaboost på va 100% (misstänker att det har med SLI-profilen att göra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

OBS är inte speciellt dåligt, men skulle gärna ha något liknande det här från AMD sidan också.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med surround x 3 och med en skärm ovanför och efter denna drivrutin så kan jag ej maximera fönster på den övre skärmen utan att dom försvinner eller hammnar på någon annan skärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomkungen:

OBS är inte speciellt dåligt, men skulle gärna ha något liknande det här från AMD sidan också.

Instämmer. Frustrerande att inte AMD ser alla potentiella användare av ett eget inspelningsprogram. Slippa tredjepartsprogram, javisst!

Permalänk
Medlem

Desktop Capture skulle dom fixat för många många år sen, Och det gäller både Nvidia & AMD.

Det är faktiskt rätt skrämmande att det tagit så lång tid, man tycker dom borde veta vad dom sysslar med.

Men men, bättre sent än aldrig.

Permalänk
Medlem

Vad ska Nvidia komma med här näst? dagen kan ju bara avslutas med titan z1? "sony jokes"

Permalänk
Avstängd

shadowplay är gudomligt. och nu även möjlighet att spela in tutorial elr liknande genom deskop recorder.

Permalänk
Medlem

Shadowplay är verkligen riktigt bra. Många gånger glömmer jag det påslaget. Det bara ligger där och spinner och gör man nåt snyggt i ett spel så är det bara en knapptryckningen och vips har man det sparat som ett behändligt filmklipp.

Permalänk
Medlem

Synd bara att uppdateringen totalt förstörde mina drivrutiner, har nu bara Windows stock drivrutiner och kan inte installera de nya.... yay... tur att man tog backup.

Edit: Ooooch min backup är såklart korrupt.... FFFFFFFFUUU- VHCGJYFJGCJYVJYV

Permalänk
Medlem

Trevligt med detta, nu fattas det bara något liknande EVGA Precision / MSI Afterburner.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får igång ShadowPlay för desktop? Har det på, prövat spara skugga och manuellt. Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem

Shadowplay är bättre nu men inte bra nog. Fortfarande bara 720p och 5Mbit.
Tycker man borde kunna ställa in högre bitrate och minst 1080p. Eller varför inte 1440p som man spelar i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Tycker man borde kunna ställa in högre bitrate och minst 1080p. Eller varför inte 1440p som man spelar i

Om jag trycker på Quality -> Custom så kan jag senare välja 1080p i resolution. Vet inte om det exakt är det du är ute efter.

Vet någon om man kan ändra skärm Shadowplayer spelar in på? Spelar mina spel på min sekundära skärm (dvs inte min primära) men Shadowplay vill alltid spela in min primära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha det där gick inte så bra att installera... Alla nVidia drivers försvan efter... fick rolla tillbaka.

Tur för dig att det gick att rolla tillbaka, sitter själv och installerar om Windows.. =/ Och vafan är chansen att backup är korrupt!? (På backup så kraschar de flesta applikationer och typ inget fungerar..) *siiiigh*

Permalänk
Medlem

E de bara jag som har problemet med experience, att det inte startar via systemstart, utan ikonen i aktivitetsfältet dyker bara upp? måste starta exp varje gång jag startar datorn o gå in o sätta igång shadowplay, för de e alltid av det med. någon som har lösning kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Shadowplay har haft 1080p ett mycket bra tag. Vad jag kan minnas så har jag alltid kunnat spela in 1080p. Om du trycker på custom så har du 1080p möjlighet eller ingame. Samt 50 Bit rate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Tur för dig att det gick att rolla tillbaka, sitter själv och installerar om Windows.. =/ Och vafan är chansen att backup är korrupt!? (På backup så kraschar de flesta applikationer och typ inget fungerar..) *siiiigh*

fy fasen vilken otur! för mig när jag rebootade var alla nvidia drivers borta o den köra i 1024 , installerade senaste WHQL fungerade det igen för mig , tur!

Permalänk

Bootar inte efter installation av 337.5

Efter omstart kommer ett high-pitch klickljud från moderkortet och rebootar innan windowsloggan kommer upp. Was ist los?

*update
Bootade i felsäkert läge, avinstallerade betan och installerade om 335.23

Permalänk
Medlem
Skrivet av sintram85:

Efter omstart kommer ett high-pitch klickljud från moderkortet och rebootar innan windowsloggan kommer upp. Was ist los?

Har samma moderkort som dig så prövade nu att starta om, funkar fint för mig.

Edit: Men ta och försök starta Win i safemode och ta bort drivrutinerna.
Edit2: Bra ^^

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Andersson91:

OBS!!!!! Får kontinuerliga CTDs i både Rome2 och Arma 3 med denna uppdatering. Dvs efter ca 10 minuters spel.
Så var det inte innan då jag spelat bägge spelen timmar i sträck under helgen.
Förövrigt, vad jag kunnat utlysa från dessa korta spelsessioner i rome2, är en prestandaboost på va 100% (misstänker att det har med SLI-profilen att göra).

Testa att klocka ned lite grann, om det går kvickare belastas ju någonting mer än förut.
Kan ju i alla fall vara värt ett test, tycker jag.

Permalänk

jag noterar av rapporterna i den här tråden att "BETA"-taggnigen sitter där av en anledning, väntar nog på det skarpa släppet, jag har prestanda så jag klarar mig med 2x780

Permalänk
Medlem

Rullar på fint för min del, ska testa o bencha lite snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Shadowplay har haft 1080p ett mycket bra tag. Vad jag kan minnas så har jag alltid kunnat spela in 1080p. Om du trycker på custom så har du 1080p möjlighet eller ingame. Samt 50 Bit rate.

50 bitrate?`.. nej men den klarar o cappa i 60fps