sky Hög ping och lag i spel men inga problem när jag surfar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

sky Hög ping och lag i spel men inga problem när jag surfar.

Hej!
Helt plötsligt har mitt internet börjat bete sig lite underligt. Jag har spelat spel som till exempel Battlefield 4, League of Legends och CS go mm under en lång tid nu utan problem, men för ett par veckor sedan har jag fått superhög ping (league of legends 500-1000 ping) och liknande i Bf4:a och CS go.
Först trodde jag att det var vårat internet som hade ballat ur helt, men när jag surfar (streamar film, kollar YouTube och liknande) har jag inga problem als. På Bredbanskollen får jag 7-8 Mbit/s och det är ungefär vad vi betalar för. Det jag tycker är konstigt är att problemet bara kom helt plötsligt. Värt att säga är väl också att jag laggar sönder på Skype, antar att det är samma problem. Är inte insatt men spel och skype i det här fallet kanske tar internet på annat sätt än vad surfa gör?

Jag har provat att stänga av alla andra apparater som tar internet och det hjälper inte... har också provat att spela och använda skype på min andra dator utan lycka

Skulle verkligen uppskatta svar! Tack på förhand

MVH Sebastian!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Här är ett litet ping-program: http://winmtr.net/download-winmtr/

Skriv google.com / 8.8.8.8 (det sista där är googles dns) och starta och mäta, låt det stå en stund... se om det händer något om du startar lite trafik (youtube?) på nätet.
Du ser alla hopp på vägen och ping mot det hoppet. Eventuellt här dårå så ska du se att någonstans på vägen går det från "bra" till "värdelöst" - det är den routern som är problemet i kedjan. Eventuellt kanske det redan skiter sig i första hoppet och då är det din bredbandsrouter hemma som problemen börjar i (eller mellan routern och datorn, länken där).

På tal om det, kör du trådlöst eller med kabel när det här inträffar... och om du kör trådlöst, se om problemet försvinner när du kör med kabel. (Då är det kanske en drivrutin eller något annat som kan krångla).

Känn med handen på modem/router och se om burken kanske är för varm, det ska inte brännas om vi säjer som så.

Man kan ta "copy text to clipboard" och klistra in här, om du vill ha lite mer tips... om det skiter sig längre ut på nätet.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Tack ska du har första gången jag skriver en tråd på Sweclockers. Såg inte att man skulle välja kategori

§1.2
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd flyttad*

Här får din tråd förhoppningsvis rätt sorts uppmärksamhet

Har även vårstädat lite bland onödiga inlägg. Om man ser en tråd som ligger fel eller annat som är fel så använd anmäl-knappen så hjälper vi moderatorer gärna till. Finns ingen anledning att kommentera felaktigheter i tråden.