Portforwarda 1 port till alla Datorer/Mobiler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Portforwarda 1 port till alla Datorer/Mobiler

Tjena, i nu läget så har jag alltele och vill använda deras egna VPN Ighost. Men för att få den att fungera så måste man portforwarda porten 1723. När jag har gjort det på en dator kan jag bara använda datorn och ingen annan då måste jag gå in och ändra på portforward inställningar och forwarda mobilen eller den andra datorn istället. Så nu undrar jag hur portforwardar jag 1723 till ALLA datorer och mobiler, om det är mojligt? Routern är en Asus rt n66u. Jag har Fast programvaruversion:3.0.0.4.270. Så inte den senaste. Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Måste porten vara öppen för inkommande trafik? Annars är det ju bara att inte sätta nån forward alls, bara att se till att porten är öppen och köra.
Alternativet är annars om du kan sätta din router på att köra all trafik via VPN, jag har för mig att DD-WRT ska klara det och att det finns till din router.

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Forwarda en port till flera datorer går inte, att forwarda är som att sätta en slang mellan två saker, en slang har bara två ändar.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av ZaInT:

Måste porten vara öppen för inkommande trafik? Annars är det ju bara att inte sätta nån forward alls, bara att se till att porten är öppen och köra.
Alternativet är annars om du kan sätta din router på att köra all trafik via VPN, jag har för mig att DD-WRT ska klara det och att det finns till din router.

Den får ingen kontakt med ighost om man inte har den porten öppen. Har fersökt med routerns inbyggda vpn men det ansluter men har samma ip så ingen skillnad. Hur gör jag så porten är öppen för alla? Om jag inte har någon port så funkar det ej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av muppens:

Forwarda en port till flera datorer går inte, att forwarda är som att sätta en slang mellan två saker, en slang har bara två ändar.

Men jag vill öppna porten för alla. Det behöver inte vara portforwarda bara porten är öppen.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jul 2001

Det går inte att göra så. Däremot kan du istället för datorn, låta routern ansluta till VPN:et, så att all din trafik går genom ighost. Kolla din manual hur du ansluter till ett pptp vpn. Din asus ska ha stöd för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Bienvenido a la maldad

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2011

port bouncer