Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Företags Idé

Tjena! Jag har tänkt på en sak nu under ganska lång tid. Jag och några polare har flera gånger planerat ganska stora lan, men där har alltid varit ett stort problem och det har varit sponsorer.

Jag tänkte om man gör ett eget företag som inriktar sig på att sponsra till lan med snacks och läsk, energidricka, aa ni fattar. Tror ni detta skulle varit en bra idè och isåfall hur skulle ni lagt upp med ekonomi och den delen?

Jag hade tänkt så här:

Lanen ska marknadsföra företaget med reklam osv.
Vi skickar så mycket som dom är intresserade av i mat och snacksväg gratis. Vi tar kontakt med olika snackstillverkare och läsktillverkare och dom går med på en "deal" att vi får pengar för att sälja deras produkter.

Låter detta som en bra idé?

Vet inte om tråden hamnade rätt och om inte kan ni vara snälla och flytta den?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Generalqubix:

Tjena! Jag har tänkt på en sak nu under ganska lång tid. Jag och några polare har flera gånger planerat ganska stora lan, men där har alltid varit ett stort problem och det har varit sponsorer.

Jag tänkte om man gör ett eget företag som inriktar sig på att sponsra till lan med snacks och läsk, energidricka, aa ni fattar. Tror ni detta skulle varit en bra idè och isåfall hur skulle ni lagt upp med ekonomi och den delen?

Jag hade tänkt så här:

Vi skickar så mycket som dom är intresserade av i mat och snacksväg gratis. Vi tar kontakt med olika snackstillverkare och läsktillverkare och dom går med på en "deal" att vi får pengar för att sälja deras produkter.

Sälja deras produkter gratis och få pengar för det? Låter som världens bästa idé men jag tvivlar på att den är genomförbar.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Generalqubix:

men där har alltid varit ett stort problem och det har varit sponsorer.

Exakt vad var problemet med sponsorerna? Hur löste ni det?

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Generalqubix:

Jag hade tänkt så här:

Skickades från m.sweclockers.com

Detta känns mer som något man skulle kunna göra till enstaka lan, inte bygga ett helt företag på det. Har ni försökt att kontakta företag och fråga om ni får sälja tex billys till inköpspris?

Gaming: RTX 2070 & 3770k @ 4,4 Ghz
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

Så ni ska sponsra med godis, dricka, prylar osv. Men ska tjäna pengar på att sälja deras produkter, vem säljer ni till?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Hej, som representant för ett av de större LANen så skulle jag vilja påstå att affärsidén inte håller.

De LAN som sponsorer är intresserade av har redan folk som sköter dessa frågor. Även om det skulle gå att hitta lokala företag som vill sponsra smålanen så kommer det inte finnas tillräckligt med värde i att göra detta som ett företag.

Jag gillar tanken dock.

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant