CCC vägrar öppna sig

Permalänk
Medlem

CCC vägrar öppna sig

Tjenare.

Ja.. Jag försöker öppna mitt CCC men det totalvägrar att öppna sig. Det laddar lite för att sedan inte göra ett dugg.
Har installerat om drivrutiner helt, testat olika versioner men nada funkar än så länge. Inget error dyker upp.

Några idéer?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft samma problem.

1. Ladda hem senaste drivrutinen. Starta denna och välj uninstall. Completely.

2. Starta datorn i felsäkert läge och kör driver swepper.

3. Gå in i device manager - display adapters och avinstallera även grafikkortet härifrån. Denna del är troligen vad som ställer till det för dig (för att det inte är gjort). Får tillägga att jag inte kommer ihåg om jag brukar starta om datorn till normalläge eller om jag brukar ta bort drivrutinen i safemode. Bara å testa själv.

4. Installera drivrutinerna igen.

Nu bör det fungera bättre.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag har haft samma problem.

1. Ladda hem senaste drivrutinen. Starta denna och välj uninstall. Completely.

2. Starta datorn i felsäkert läge och kör driver swepper.

3. Gå in i device manager - display adapters och avinstallera även grafikkortet härifrån. Denna del är troligen vad som ställer till det för dig (för att det inte är gjort). Får tillägga att jag inte kommer ihåg om jag brukar starta om datorn till normalläge eller om jag brukar ta bort drivrutinen i safemode. Bara å testa själv.

4. Installera drivrutinerna igen.

Nu bör det fungera bättre.

Fungera bättre gör det i alla fall inte.
Nu är skärmen inställd på någon konstig aspect ratio så nu har jag blackbars, både/nere och på sidorna även fast skärmen är i sin native res. CCC öppnas fortfarande inte.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Testa att installera om alla .NET Frameworks också. Har för mig att det var det som strulade när jag hade samma problem.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hej

tanka ner det här programet från Guru3d http://www.guru3d.com/files_details/display_driver_uninstalle...

Rensa, installera om och det kommer fungera.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem

Har raderat inlägg som inte hör till diskussionen. Tänk på regel §1.6!

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Hej

tanka ner det här programet från Guru3d http://www.guru3d.com/files_details/display_driver_uninstalle...

Rensa, installera om och det kommer fungera.

Det fungerade alldeles prima det där.
Tackar och bockar.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av solomon:

Det fungerade alldeles prima det där.
Tackar och bockar.

Ja jäklar! Det var ju det programmet jag använde sist också. Inte driver sweeper. Ber om ursäkt för en utdaterad guide ;).
Oavsett så kan det uppenbarligen ge problem (likadana som ditt) om man inte tar bort bildskärmsdrivaren i enhetshanteraren. Men det var väl inte orsaken i ditt fall kanske.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja jäklar! Det var ju det programmet jag använde sist också. Inte driver sweeper. Ber om ursäkt för en utdaterad guide ;).
Oavsett så kan det uppenbarligen ge problem (likadana som ditt) om man inte tar bort bildskärmsdrivaren i enhetshanteraren. Men det var väl inte orsaken i ditt fall kanske.

Slutade använda Driversweeper för något år sen då den aldrig löste problemet med CCC, plus att den tankas hem från lite skumma sidor.

Guru3D uppdaterar verktyget med jämna mellanrum, känns bra.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robbankentor:

Slutade använda Driversweeper för något år sen då den aldrig löste problemet med CCC, plus att den tankas hem från lite skumma sidor.

Guru3D uppdaterar verktyget med jämna mellanrum, känns bra.

Ja, det var väl vad jag kom fram till också sedan en tid. Gammal (o)vana att skriva driver sweeper. Ska jag genast bättra på ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled