Min bärbara Sony Vaio laddade ur och vill inte starta igen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Min bärbara Sony Vaio laddade ur och vill inte starta igen...

Hej!
Min Sony Vaio VGN-FW31J (några år på nacken) laddade ur igårkväll när jag dror ur strömkabeln i några minuter. När jag sedan stoppade tillbaka sladden i väggen hände dock ingenting när jag försökte slå på den. Och den har varit "död" sedan dess, har provat att slå på den med batteriet uttaget utan resultat.

Den är ju rätt gammal vid det här laget och jag vet att batteriet försämrats genom åren, men den har ändå fungerat väl fram tills nu när jag inte får på den. Är det någon som vet vad jag skulle kunna göra för att få igång den?

Skulle det hjälpa att investera i ett nytt batteri som passar till den modellen, kan det vara själva batteriet som är problemet?

Tacksam för hjälp!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av swans:

Hej!
Min Sony Vaio VGN-FW31J (några år på nacken) laddade ur igårkväll när jag dror ur strömkabeln i några minuter. När jag sedan stoppade tillbaka sladden i väggen hände dock ingenting när jag försökte slå på den. Och den har varit "död" sedan dess, har provat att slå på den med batteriet uttaget utan resultat.

Den är ju rätt gammal vid det här laget och jag vet att batteriet försämrats genom åren, men den har ändå fungerat väl fram tills nu när jag inte får på den. Är det någon som vet vad jag skulle kunna göra för att få igång den?

Skulle det hjälpa att investera i ett nytt batteri som passar till den modellen, kan det vara själva batteriet som är problemet?

Tacksam för hjälp!!

Har du testat att ta ut batteriet och bara starta datorn med strömkabel ansluten?

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Ja, jag har tagit ur batteriet och provat starta datorn med bara strömsladden, det fungerade inte heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Maj 2012

Inga lampor som lyser eller blinkar? Inga ljudsignaler?

Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass Edition CPU: Intel Core i7 4770K @4,5 Ghz Kylare: Corsair Hydro H115i GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition 11GB PSU: Fractal Design Tesla R2 1000W Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-OC RAM: Corsair Vengeance LP 4x4 GB Systemdiskar: 2xSamsung 850 Pro 1TB i RAID 0
Skärm: Samsung U24E590D 24" 4K