Htc One m8 eller vänta på iPhone 6?

Permalänk
Medlem

Htc One m8 eller vänta på iPhone 6?

Tjena! Får en htc one m8 för 349 kr/månaden, fri surf och sms. Verkligen lockande!

Hade dock tänkt vänta på iPhone 6 men nu blev jag tveksam!

Har det läckt ut några som helst specifikationer för iPhone 6 än så man vet vad som väntar?? När förväntas den komma till butiker i Sverige t.ex?

Vad är telefonernas för- och nackdelar enligt er?

Permalänk
Medlem

Iphone 6 lär väl presenteras på WWDC i juni, och hittar troligtvis till Sverige något senare. Sjukt svårt att sia om när och vad den kommer innehålla, men troligtvis blir det större skärm i alla fall.

I grund och botten handlar det till största delen om du vill använda Android eller iOS, och välj telefon i huvudsak efter det och hårdvaran i andra hand.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Ta nån Android, mer prestanda för pengarna!
Tycker själv om HTC One men har inte M8.
Så snygg och stilig <3

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Ta nån Android, mer prestanda för pengarna!
Tycker själv om HTC One men har inte M8.
Så snygg och stilig <3

Tycker inte man får så mycket prestande för pengarna på android tyvärr. IOS flyter ju mycket bättre (om man nu inte fixar och ta bort allt skit på android osv)
Annars så är WindowsPhone väldigt mycket prestande för pengarna

Men jag tycker också du ska välja operativsystem först, sen väljder du mobil efter det. Finns gott om mobiler för android och WP för att kunna välja både budget, mid och highend mobil

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Tja... Det brukar bara vara mer av samma vid ny generation. Vilket OS gillar du mest?
Sök på tex kamera. Det kan skilja, men förmodligen är dom "bra" på båda.
http://www.imore.com/htc-one-m8-vs-iphone-5s-camera-compariso...

En sak jag kom och tänka på.. Nöjer du dig med iPhone 6 när du vet att det kommer en Phone 6s osv ett tag senare?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Tycker inte man får så mycket prestande för pengarna på android tyvärr. IOS flyter ju mycket bättre (om man nu inte fixar och ta bort allt skit på android osv)
Annars så är WindowsPhone väldigt mycket prestande för pengarna

Men jag tycker också du ska välja operativsystem först, sen väljder du mobil efter det. Finns gott om mobiler för android och WP för att kunna välja både budget, mid och highend mobil

Har precis gjort mig av med min Lumia 920 som kostade 6000 ny, och köpt mig en Nexus 5 för 3000. Otroligt lättad över att bli av med WP, fruktansvärt OS. Nexusen, bästa mobilköpet jag någonsin gjort.

Om du är sugen på Android så rekommenderar jag varmt Nexusen.

Edit: wow, detta var ju inte så relevant med tanke på din fråga. Läste nog inläggen mer noga än vad tråden handlade om.

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Har precis gjort mig av med min Lumia 920 som kostade 6000 ny, och köpt mig en Nexus 5 för 3000. Otroligt lättad över att bli av med WP, fruktansvärt OS. Nexusen, bästa mobilköpet jag någonsin gjort.

Om du är sugen på Android så rekommenderar jag varmt Nexusen.

Hur menar du med att WP är ett fruktansvärt OS? Är ju lite mer låst än Android, men väldigt enkelt och nerskalat enligt mig. Har massa kompisar som har gått över från Android till WP och är lättade över hur enkelt och smidigt det är så lite nyfiken på vad du tycker och varför

Nexusen har jag hört mycket bra om, men att jämföra 920pris vad den kosta när den kom och nexus 5 nu är ju lite felaktigt.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Hade aldrig köpt HTC... craplurar med crapUI och kassa på updates.... ja tämligen allt utom nexuslurar suger allt.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Har precis gjort mig av med min Lumia 920 som kostade 6000 ny, och köpt mig en Nexus 5 för 3000. Otroligt lättad över att bli av med WP, fruktansvärt OS. Nexusen, bästa mobilköpet jag någonsin gjort.

Om du är sugen på Android så rekommenderar jag varmt Nexusen.

Edit: wow, detta var ju inte så relevant med tanke på din fråga. Läste nog inläggen mer noga än vad tråden handlade om.

Själv tyckte jag tvärtom när jag gick från Android till just Windows Phone och Nokia.
Har haft min Nokia i snart i "1,5" år och är inte direkt sugen på att byta till något annat heller.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hur menar du med att WP är ett fruktansvärt OS? Är ju lite mer låst än Android, men väldigt enkelt och nerskalat enligt mig. Har massa kompisar som har gått över från Android till WP och är lättade över hur enkelt och smidigt det är så lite nyfiken på vad du tycker och varför

Nexusen har jag hört mycket bra om, men att jämföra 920pris vad den kosta när den kom och nexus 5 nu är ju lite felaktigt.

Om jag inte minns fel så har väl Nexusen kostat lika mycket sedan lanseringen? Så det borde väl gå att jämföra nypris - nypris? Med tanke på prestandan känns det dock orättvist om man skulle jämföra dem.
Det jag inte tycker om med WP.. Det finns många problem beskrivna i tråden om Lumia 920. Att mobilen försöker självantända är en lite jobbig bugg .

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Själv tyckte jag tvärtom när jag gick från Android till just Windows Phone och Nokia.
Har haft min Nokia i snart i "1,5" år och är inte direkt sugen på att byta till något annat heller.

Nokia gjorde ut utmärkt jobb, telefonen i sig och framför allt kameran är fantastisk Hade det varit Android på så hade jag inte bytt. Hade dock riktigt svårt för WP. Men det är väl en smaksak.

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Om jag inte minns fel så har väl Nexusen kostat lika mycket sedan lanseringen? Så det borde väl gå att jämföra nypris - nypris? Med tanke på prestandan känns det dock orättvist om man skulle jämföra dem.
Det jag inte tycker om med WP.. Det finns många problem beskrivna i tråden om Lumia 920. Att mobilen försöker självantända är en lite jobbig bugg .

Det har jag ingen koll på dock, har väldigt dålig koll på mobilpriserna

Självantända? ;o Du menar att den blir varm? Finns ett fåtal appar som gör mobilen väldigt varm, samma för min Lumia 1020, men inte så att man blir rädd att den ska "självantända".
Jag har inte upptäckt en enda bugg med WP på min lumia 1020, kanske är specefikt för just 920 dessa "många problem"? Och då ska man ju inte dra OS'et över kanten.
Efter senaste uppdateringen så förbättra dom WP väldigt mkt tyckte jag, och efter nu WP8.1 som ska komma snart så är allt fixat som jag var negativ mot när jag gick över

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Windows Phone är ju bästa som finns, flyter på bäst och sjukt simpelt.

Enda nackdelen är väl appar, specielt till windows phone 7.8 vilket är typ öde nu..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Tycker inte man får så mycket prestande för pengarna på android tyvärr. IOS flyter ju mycket bättre (om man nu inte fixar och ta bort allt skit på android osv)
Annars så är WindowsPhone väldigt mycket prestande för pengarna

Men jag tycker också du ska välja operativsystem först, sen väljder du mobil efter det. Finns gott om mobiler för android och WP för att kunna välja både budget, mid och highend mobil

Tja.. Ska du nämna prestanda för pengarna och flyt i allmänhet så är det ju orättvist mot Android att inte ta med Googles egna serie som är otroligt bra i båda de kategorierna.
Nexus 5 har utan tvekan den bästa hårdvaran per krona av alla flaggskepps telefoner.

Permalänk

Jag är sjukt sugen på en htc och framförallt android igen. Händer minst 3ggr/år men jag byter alltid tillbaka till iOS. Så för mig blir det vänta men jävlar vad sugen jag är på en HTC one igen!

Gillar du iOS vänta, kvittar OS köp en one m8

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Christoffer1989:

Tycker inte man får så mycket prestande för pengarna på android tyvärr. IOS flyter ju mycket bättre (om man nu inte fixar och ta bort allt skit på android osv)
Annars så är WindowsPhone väldigt mycket prestande för pengarna

Men jag tycker också du ska välja operativsystem först, sen väljder du mobil efter det. Finns gott om mobiler för android och WP för att kunna välja både budget, mid och highend mobil

Du har uppenbarligen inte använt en M8 med Sense 6, min brors 5s flyter inte bättre.

Skrivet av _niko_:

Hade aldrig köpt HTC... craplurar med crapUI och kassa på updates.... ja tämligen allt utom nexuslurar suger allt.

Sense 6 är av väldigt många ansett det cleanaste och snabbaste UIt, alltså på samma nivå som stock om inte högre, beroende på om man gillar designen och Blinkfeed.

Kassa uppdateringar? Beror på vad du jämför med, jämfört med andra Android OEMer så är HTC snabbast med uppdateringar nuförtiden, kanske att Motorola kan mäta sig med dem med deras Moto X/G uppdateringar, men HTC har dessutom utlovat uppdateringar i två år för sina One enheter i USA, vilket även lär gälla de internationella versionerna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Sears:

Tja.. Ska du nämna prestanda för pengarna och flyt i allmänhet så är det ju orättvist mot Android att inte ta med Googles egna serie som är otroligt bra i båda de kategorierna.
Nexus 5 har utan tvekan den bästa hårdvaran per krona av alla flaggskepps telefoner.

När jag menade prestenda per krona så menar jag inte hårdvara per krona, prestanda tycker jag räknas som det man som användare märker av, tyvärr är android segt så det krävs en mycket starkare telefon för att få samma "flyt".

Jag har ägt WP nu i snart ½år, aldrig fått telefonen att låsa sig, behövt döda en app eller liknande. Mina android lurar så har detta hållt sig i 1-2månader som max innan det börjar. Sen i slutet (efter runt 2år) så har det blivit att dom låser sig titt som tätt, appar buggar och behöver dödas osv =/

Det mest negativa är som personen en bit om skriver, app-utbudet, finns det viktigaste. Men vissa appar saknas tyvärr =/ Men är inte os'ets fel utan utvecklarna.
Våran länstrafik, östgötatrafiken, tänker inte utveckla en app till WP av någonanledning. Lite därför WP inte blir större än vadd et är nu oxå.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

När jag menade prestenda per krona så menar jag inte hårdvara per krona, prestanda tycker jag räknas som det man som användare märker av, tyvärr är android segt så det krävs en mycket starkare telefon för att få samma "flyt".

Min poäng håller fortfarande. Nexus 5 ger ett enormt bra flyt för pengarna. Du ska inte underskatta skillnaden mellan standard Android och Android fullt med bloatware från Samsung m.fl.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha valt HTC, lite stor men men, den ska tydligen ligga bättre i handen sägs det. Har aldrig haft problem med min M7 och plus är ju att M8 har plats för minneskort=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tja... Det brukar bara vara mer av samma vid ny generation. Vilket OS gillar du mest?
Sök på tex kamera. Det kan skilja, men förmodligen är dom "bra" på båda.
http://www.imore.com/htc-one-m8-vs-iphone-5s-camera-compariso...

En sak jag kom och tänka på.. Nöjer du dig med iPhone 6 när du vet att det kommer en Phone 6s osv ett tag senare?

Jag hade en iPhone 4s innan, ångrar att jag inte köpte 4an när den kom istället, 4s kändes ju omodern när 5an kom. 4/4s och 5/5s är ju snarlika. Känns som iPhone 6 kommer kännas modern även när 6s kommer, eftersom de förmodligen kommer se snarlika ut. "S" betyder ju mest att det är små uppdateringar bara.

Jag gillar både android och iOS, det är det som är det jobbiga! Gillar iOSs simpelhet och stilrenhet, och att den syncar lätt mot alla andra apple-prylar (jag har både ipad, apple TV och macbook). Gillar framför allt iPhones stilrena och välbyggda design och det faktum att en iPhone inte känns omodern särskilt snabbt. Jämför t.ex iPhone 4/4s med android-lurar från samma tid!

Det enda jag gillar hos android är HTCs sense, de andra gränssnitten ser billiga ut enligt mig. Jag gillar även androids mångsidighet. T.ex har jag fixat så att jag kan strömma ljud via airplay från min HTC One s till apple TVn, jag har även installerat senaste sense på egen hand (vilket dock inte behövts om HTC uppdaterade bättre..) Android-lurar tenderar dessutom att ha lite roligare funktioner, t.ex 3D-mobiler, HTCs stereo-högtalare och dubbla kameror mm.

Iphone 6 kommer väl ha precis samma gränssnitt som de gamla iPhones, inga direkta nya funktioner? Det verkar som det enda nya är större display med högre upplösning och ny design.

Hmm svårt val!!

Permalänk
Skrivet av Sears:

Min poäng håller fortfarande. Nexus 5 ger ett enormt bra flyt för pengarna. Du ska inte underskatta skillnaden mellan standard Android och Android fullt med bloatware från Samsung m.fl.

Har aldrig använt just Nexus 5 själv, men hört mycket bra om denna. Men tyvärr har ju dom flesta android telefonerna mycker skit i sig som segar ner, är väl typ bara nexus som är fritt från sådant?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Har aldrig använt just Nexus 5 själv, men hört mycket bra om denna. Men tyvärr har ju dom flesta android telefonerna mycker skit i sig som segar ner, är väl typ bara nexus som är fritt från sådant?

Det där om att android-lurar segar ned sig har inte stämt på flera år, i alla fall inte för HTC och Samsung (inte heller Sony vad jag vet). LG hade väl de senaste lurarna med kass och seg mjukvara..

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Det där om att android-lurar segar ned sig har inte stämt på flera år, i alla fall inte för HTC och Samsung (inte heller Sony vad jag vet). LG hade väl de senaste lurarna med kass och seg mjukvara..

Jag har haft 3 samsung i rad nu, samma "fel" på alla, dom har blivit segare o segare tills man inte orkar med dom mer. Ungefär samma problem med syrrans samsung, flicvkänens htc. Och hört om samma "problem" bland många kompisar o släktingar osv till dom.
Detta hör man aldrig från iphone användare.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har haft 3 samsung i rad nu, samma "fel" på alla, dom har blivit segare o segare tills man inte orkar med dom mer. Ungefär samma problem med syrrans samsung, flicvkänens htc. Och hört om samma "problem" bland många kompisar o släktingar osv till dom.
Detta hör man aldrig från iphone användare.

Vet att både min kompis och min morsas iPhone 4 är helt obrukbara. Extremt sega och laggar något kopiöst efter senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Någon som känt på nya Htc One? Den är inte "för stor"? Min htc one s på 4.3" är det största jag haft!

Permalänk
Inaktiv

Själv är jag mycket förtjust i nya HTC One (M8) och har svårt att se att iPhone 6 blir vassare.

Skrivet av Defeat^:

Någon som känt på nya Htc One? Den är inte "för stor"? Min htc one s på 4.3" är det största jag haft!

Testa den, tycker jag. HTC One (M8) är väldigt stor jämfört med One S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Defeat^:

Någon som känt på nya Htc One? Den är inte "för stor"? Min htc one s på 4.3" är det största jag haft!

Jag har en, och den känns faktiskt smalare i handen än One (M7) tack vare den kraftfullare avrundningen och de mjuka kanterna

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Själv är jag mycket förtjust i nya HTC One (M8) och har svårt att se att iPhone 6 blir vassare.

Testa den, tycker jag. HTC One (M8) är väldigt stor jämfört med One S.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MSIOCGenie:

Jag har en, och den känns faktiskt smalare i handen än One (M7) tack vare den kraftfullare avrundningen och de mjuka kanterna

Går den att använda med en hand och får den plats i vanliga byxfickor utan problem??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har haft 3 samsung i rad nu, samma "fel" på alla, dom har blivit segare o segare tills man inte orkar med dom mer. Ungefär samma problem med syrrans samsung, flicvkänens htc. Och hört om samma "problem" bland många kompisar o släktingar osv till dom.
Detta hör man aldrig från iphone användare.

Då har du inte lyssnat... Såg en jämförelse mellan en ny iphone 4 (iOS 4 eller vilken version det var) och en med iOS 7 och det skiljde upp till flera sekunder för att starta kamera, gå in i inställningar etc...

Skickades från m.sweclockers.com
EDIT: Hittade en jämförelse mellan ios 6.1 och 7.0 här. Längre tider för att starta telefonen, kamera, telefonappen etc., men snabbare i safari benchmarks...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Har aldrig använt just Nexus 5 själv, men hört mycket bra om denna. Men tyvärr har ju dom flesta android telefonerna mycker skit i sig som segar ner, är väl typ bara nexus som är fritt från sådant?

Motorolas senaste lurar är även de riktigt bra. Motorola kör med en mycket lite modifierad version av Android.

ALLA datorsystem segar ner efterhand(speciellt om man installerar program som körs i bakgrunden), men då Nexus får rejält med uppdateringar och har mindre bloat så tenderar de att sega ner mindre än andra Android telefoner.
Det är nog mycket nära iOS när det kommer till det.