Permalänk
Medlem

2 Distros 1 Stick

Tjena!
Jag skulle vilja ha två val av distro att köra Live eller installera på en dator, med bara en USB sticka.
Går detta att lösa, och i så fall, hur gör man det?

Just nu är det Linux Mint Cinnamon samt Xfce som jag är intresserad av att kunna installera från en och samma sticka, båda 64-bit.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Installera distarna på två olika partitioner och installera och konfigurera grub eller motsvarande. Fungerar galant.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Man kan använda sardu http://www.sarducd.it/ och man kan ha så många olika distar då som det får plats på stickan.

Ovan YUMI såg intressant ut dock.
Sardu kan kanske ha den fördelen att man kan Blanda både Linux och Windows PE baserat på samma sticka lite hur som helst.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren!
Det är klart jag kan köra olika partitioner, men då krävs ju en boot manager oxå.
Testar Yumi nu, tror jag gör rätt, haha. Annars testa rjag det andra.

Tack så otroligt mycket för hjälpen!
Fixar Linux åt Mormor nu när Windows XP tagit slut, suck...

Permalänk
Medlem

Jag har en 32GB usb sticka som jag har många olika live/installer på den använder sig grub men! jag behöve inte sätta upp något själv utan använde mig av MultiSystem. Som är en fransk mjukvara gjord för linux. då är det bara att visa sökvägen till OS du vill lägga till på stickan skriva in ditt sudo lössen sedan sköter den resten (GUI).