Permalänk
Medlem

2 Distros 1 Stick

Tjena!
Jag skulle vilja ha två val av distro att köra Live eller installera på en dator, med bara en USB sticka.
Går detta att lösa, och i så fall, hur gör man det?

Just nu är det Linux Mint Cinnamon samt Xfce som jag är intresserad av att kunna installera från en och samma sticka, båda 64-bit.

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk

Installera distarna på två olika partitioner och installera och konfigurera grub eller motsvarande. Fungerar galant.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Man kan använda sardu http://www.sarducd.it/ och man kan ha så många olika distar då som det får plats på stickan.

Ovan YUMI såg intressant ut dock.
Sardu kan kanske ha den fördelen att man kan Blanda både Linux och Windows PE baserat på samma sticka lite hur som helst.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren!
Det är klart jag kan köra olika partitioner, men då krävs ju en boot manager oxå.
Testar Yumi nu, tror jag gör rätt, haha. Annars testa rjag det andra.

Tack så otroligt mycket för hjälpen!
Fixar Linux åt Mormor nu när Windows XP tagit slut, suck...

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Jag har en 32GB usb sticka som jag har många olika live/installer på den använder sig grub men! jag behöve inte sätta upp något själv utan använde mig av MultiSystem. Som är en fransk mjukvara gjord för linux. då är det bara att visa sökvägen till OS du vill lägga till på stickan skriva in ditt sudo lössen sedan sköter den resten (GUI).

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6