Permalänk
Medlem

Apple AirPort express prestanda?

Tja,

Funderar på att köpa en AirPort express men vill kolla lite om någon bra har erfarenhet av den.

Jag har en pc dator där jag spelar lite diablo 3, starcraft 2 bf 4 etc och spelar lite på en ps3a också via wi-fi. Inget hardcore ELITE gaming, blir någon streaming från datorn till tv också ibland samt netflix på ps3 eller Apple tvn.

Räcker AirPort express eller är den kanske mest till för lite slö surf på en iPad?

Någon som rekommenderar den?

Permalänk
Medlem

Det är ingen dålig router, men det beror lite på hur du använder grejerna för att avgöra om det är något att rekommendera.
Personligen gick jag på ASUS router RT-N56U vilket täcker mitt behov (2 apple-tv, 4 iPhone, 4 stationära datorer, phonzo-telefon ett par ful-surfplattor och lite annat som min familj kör med- allt igång samtidigt ibland, ibland inget) i ett hyfsat stort hus med träbjälk (behöver ingen repeater i källare/andravåning). Jag spelar BF4 och routern lägger på ca 1-2ms i latenstider vilket jag tycker är "ok" vid tankning håller den stadigt 100mbit ut mot Internet, trådlöst.

Här står lite om storebrorsan till den killen jag har, och airporten.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1658855

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T