Permalänk

Tenkeyless som inte kostar skjortan?

Letar efter ett tenkeyless tangentbord och hittar inga andra än ducky's. 1500kr är dock mer än vad jag vill lägga på ett tangentbord så jag tänkte kolla med er om ni vet något bra tkl som inte kostar skjortan

Har just nu ett sidewinder x4 som jag gillar men det är liiiiiite långt.

Hade gärna velat ha ett med ett handledsstöd också om det går:)

Alla tips upskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan passa?
Finns med MX Red och MX Brown.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274737

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Sidewinder x6
Om du hittar något.
Mekaniskt så har du bara cm storm och Ducky att välja på med svensk layout. Klarar du dig med engelsk finns Happy hacking och trope. Finns mer om du söker här i forumet.

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Detta kanske kan passa?
Finns med MX Red och MX Brown.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274737

Skrivet av anon176726:

Sidewinder x6
Om du hittar något.
Mekaniskt så har du bara cm storm och Ducky att välja på med svensk layout. Klarar du dig med engelsk finns Happy hacking och trope. Finns mer om du söker här i forumet.

Tack!

Permalänk
Medlem

Du har även Corsairs K65, mycket snyggare än CM's, imho plus att den finns i lager...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1974428

Permalänk
Medlem

Filco gör tenkeyless med svensk layout också. Men de kostar å andra sidan också skjortan

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Konstigt... Webhallen har inte QuickFire Rapid längre, jag undrar om den är på väg ut.
CM Storm ska släppa QuickFire Rapid I senare i år, med bakgrundsbelysning.

Förutom den så finns QuickFire TK, där piltangenterna (i en uppochner-T - formation som vanligt) ligger på samma tangenter som ett numeriskt tangentbord.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Konstigt... Webhallen har inte QuickFire Rapid längre, jag undrar om den är på väg ut.
CM Storm ska släppa QuickFire Rapid I senare i år, med bakgrundsbelysning.

Förutom den så finns QuickFire TK, där piltangenterna (i en uppochner-T - formation som vanligt) ligger på samma tangenter som ett numeriskt tangentbord.

Rapid är på utgående. Det tillverkas inte längre vad jag förstått. Alltså finns det bara de få exemplar på hyllan kvar.

TK har inte samma kvalité som Rapid. Inte samma fabrik som tillverkar dem, därav sämre komponenter. Om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem

köpte ett Quickfire Rapid för ett litet tag sen, försök få tag på ett innan det försvinner

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Konstigt... Webhallen har inte QuickFire Rapid längre, jag undrar om den är på väg ut.
CM Storm ska släppa QuickFire Rapid I senare i år, med bakgrundsbelysning.

Förutom den så finns QuickFire TK, där piltangenterna (i en uppochner-T - formation som vanligt) ligger på samma tangenter som ett numeriskt tangentbord.

Då väntar jag nog tills det nya kommer ut tror jag. Hade velat ha ett rapid med svarta switchar tror jag, och hade även gärna velat testa o butik.
Sen så är ju LED aldrig helt fel:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Du har även Corsairs K65, mycket snyggare än CM's, imho plus att den finns i lager...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1974428

Att den faktiskt finns i lager är ju ett stort plus! Designen var inte riktigt iögonfallande direkt men ska se om jag hittar någon butik som har ett sånt framme! Så man får klämma lite^^

Skrivet av Rattnalle:

Filco gör tenkeyless med svensk layout också. Men de kostar å andra sidan också skjortan

Hade gärna velat ha ett sånt, kollat på det innan och det ser riktigt bra ut.
Liiiite dyrt ja:)

Skrivet av Skonky:

Rapid är på utgående. Det tillverkas inte längre vad jag förstått. Alltså finns det bara de få exemplar på hyllan kvar.

TK har inte samma kvalité som Rapid. Inte samma fabrik som tillverkar dem, därav sämre komponenter. Om jag förstått det rätt.

Jag älskar folk som pekar ut sånt här, tack!

Tack så mycket för hjälpen allihopa!

btw skulle man kunna modda ett x4 till att bli tenkeyless? vi snackar ghetto alltså, typ ta ut controllern och allt vad det heter och bara såga av numpaden. Har nämligen ett till på hyllan som jag hade kunnat plocka fram ifall att det jag använder nu skulle gå sönder.
Jag borde inte behöva säga att jag inte har en j*vla aning om hur ett tangentbord riktigt fungerar. Tror dock att detta kanske bryter lite kretsar eller nåt.