installering av r9 290

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

installering av r9 290

Jag är lost igen.. försökte boota mitt nya bygge men det gick icke. Internet säger att det är pga grafikkortet och jag hittar inge svar återigen. Jag installera gpun med en 8pin pci direkt från newton r3 min fråga är, räcker det? Det är ett slot direkt bredvid för en 6pin men jag verkar inte ha två separata pci sladdar. Dock har jag två pci kontakter på en sladd till ett slott i psu:n kan jag använda båda de kontakterna i gpun? Eller blir det meninslöst?

Om ni råkar veta om nzxt820 kommer med förinstallerade moderkortssatser vore det grädden på moset. Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Dragobah:

Jag är lost igen.. försökte boota mitt nya bygge men det gick icke. Internet säger att det är pga grafikkortet och jag hittar inge svar återigen. Jag installera gpun med en 8pin pci direkt från newton r3 min fråga är, räcker det? Det är ett slot direkt bredvid för en 6pin men jag verkar inte ha två separata pci sladdar. Dock har jag två pci kontakter på en sladd till ett slott i psu:n kan jag använda båda de kontakterna i gpun? Eller blir det meninslöst?

Om ni råkar veta om nzxt820 kommer med förinstallerade moderkortssatser vore det grädden på moset. Tacksam för svar!

Mycket riktigt måste du koppla in båda strömsladdarna i grafikkortet. Det ska fungera att använda den "dubbelsladden" som du nämner, så länge den har rätt antal pinnar i de ändar som ska kopplas in i grafikkortet.

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Asus R9 290X DCU2 4GB | 2*LG W2242PE
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 2TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6