Sony återkallar Vaio Fit 11A

Permalänk
Melding Plague

Sony återkallar Vaio Fit 11A

En defekt i batteriet gör att Vaio Fit 11A kan överhetta och fatta eld. Nu återkallar Sony hybriden med omedelbar verkan och uppmanar köpare att sluta använda den.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

hade inte sony samma problem med ett par av deras Vaio Z modeller för något år sedan?

Permalänk
Snusfri

Bra gjort av Sony att gå ut med detta och återkalla samt åtgärda felet, vissa andra tillverkare blånekar istället, *frukt*.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sony Vaio Fit11A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Sony Vaio Fit11A

De kanske borde valt ett annat namn för den Svenska marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra gjort av Sony att gå ut med detta och återkalla samt åtgärda felet, vissa andra tillverkare blånekar istället, *frukt*.

Du får gärna förtydliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra gjort av Sony att gå ut med detta och återkalla samt åtgärda felet, vissa andra tillverkare blånekar istället, *frukt*.

Hade du läst någon enda text utom rubriker hade du fattat att det beror på att batterierna är på slutet av sin livscykel. Däremot är Sony's batterier DEFEKTA Synd att det fortfarande finns idioter som ska klaga på allt och alla utan att läsa på ett enda piss.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Phat^Trance:

hade inte sony samma problem med ett par av deras Vaio Z modeller för något år sedan?

Det är många tillverkare som haft problem med defekta batterier och laddare genom åren. Då och då dyker det upp en dålig batch. Problemet är ju att ett defekt Li-batteri är mycket farligare än andra kemier då de har en förmåga att börja brinna. Så defekta batterier har blivit större nyheter och farligare på senare år. De mycket större volymerna ökar ju också antalet incidenter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

De borde kanske bygga fler batterier själv, de tillverkar både celler och batteripaket. Nog för att de inte bryr sig om sin PC-verksamhet som någon stackars Japansk bank snart får ta över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De kanske borde valt ett annat namn för den Svenska marknaden.

Inte värre än Honda Fitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Fast den modellen fick heta Jazz i Europa.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Fast den modellen fick heta Jazz i Europa.

Tur att de inte valde Honda Jizz då:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Tur att de inte valde Honda Jizz då:)

Ha ha! Ja det hade ju inte varit mycket bättre..

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast den modellen fick heta Jazz i Europa.

Och hette inte ens Fitta när den släpptes utan Fit.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Bra gjort av Sony att gå ut med detta och återkalla samt åtgärda felet, vissa andra tillverkare blånekar istället, *frukt*.

Jag fick mitt batteri utbytt av fruktkompaniet i min skoldator när det var samma problem. En MacBook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Hade du läst någon enda text utom rubriker hade du fattat att det beror på att batterierna är på slutet av sin livscykel. Däremot är Sony's batterier DEFEKTA Synd att det fortfarande finns idioter som ska klaga på allt och alla utan att läsa på ett enda piss.

Även om du har rätt i din post så bara bekräftar du vad som händer när man binder sig väl för nära ett märke. Ta ett steg tillbaka....

Tyckte aldrig om Vaio datorer från Sony, haft för många fall där de överhättats efter bara nått år av anvädning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Även om du har rätt i din post så bara bekräftar du vad som händer när man binder sig väl för nära ett märke. Ta ett steg tillbaka....

Tyckte aldrig om Vaio datorer från Sony, haft för många fall där de överhättats efter bara nått år av anvädning.

Jag är inte bunden till Apple, är bara trött på alla fånar hittar på och förstäker saker bara för att framföra sitt hat. Ser det hela tiden, dock väldigt sällan på SweC (*host* IDG, Flashback)

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |