Permalänk
Medlem

LTE problem.

Hej Sweclockers, Jag har fått mycket problem med internet den senaste veckan och kan inte hitta en förklaring till problemet så frågar här nu.
Internet är riktigt ostablit och bryts hela tiden samt att sidor tar lång tid att ladda upp trots att Speedtest ger "okej" resultat.
Jag har 4G från Telenor (upp till 80/80) som är obegränsat och efter ha frågat deras support så ska det inte vara fel på deras sida.
Jag har en Dlink DWR923 med Poynting XPOL MIMO-antenn som är kopplad till en Apple Airport där alla trådlösa enheter ligger.
Har testat med ethernet och trådlöst men problemet verkar ligga på routern. Några ideér?
Jag tycker inte dessa stämmer men kan lika gärna länka då jag känner på mig att något kommer fråga.
Speedtest:

Pingtest:

Edit: Hastigheterna varierar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

Jag har 4G från Telenor (upp till 80/80) som är obegränsat och efter ha frågat deras support så ska det inte vara fel på deras sida.

3G/4G är efter bästa förmåga, eller som man säger i branschen best effort. Du kan aldrig räkna med garanterad bandbredd eftersom en rad faktorer i din omgivning påverkar anslutningen; radioskugga, antal samtidiga abonnenter och allmän belastning mm.
Mobilt internet skall inte betraktas som bredband för permanent kommunikation. 3G/4G är och förblir ett alternativ på resande fot, inget annat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Hastigheten är upp till 80Mbit/s i nedladdning och 50Mbit/s i uppladdning. Eftersom det är mobilt bredband kommer hastigheten att variera. De hastigheter du får ut ovan är bra. Allt över 10Mbit/s är godkänt.

Testa att återställa routern. Testa även att flytta routern till en annan plats. Om du ansluter trådlöst mot routern, testa att ansluta med kabel istället.

Kvarstår problemet? Ring och gör en felanmälan.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738