Samsung series 9 kan inte boota från USB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Samsung series 9 kan inte boota från USB

Jag har försökt att installera Linux på min Samsung Series 9 med USB men det går inte särskilt bra. Jag har Ubuntu på ett USB-minne med ett program för att skapa en bootable sticka. Jag har även stängt av fast boot i UEFI och lagt USB-minnet först i boot-order, men den bootar direkt till Windows ändå.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Marinlik:

Jag har försökt att installera Linux på min Samsung Series 9 med USB men det går inte särskilt bra. Jag har Ubuntu på ett USB-minne med ett program för att skapa en bootable sticka. Jag har även stängt av fast boot i UEFI och lagt USB-minnet först i boot-order, men den bootar direkt till Windows ändå.

http://askubuntu.com/questions/208022/unable-to-boot-from-a-u...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Tyvärr, det där hjälpte inte. Jag försöker göra en Windows refresh med USB-minne med Windows på, men det verkar inte heller vilja fungera. Jag får Error 0xc000001 lite då och då i start up när jag försöker installera om Windows.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Dec 2010

Prövat formatera disken först?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av Rugbyspelaren:

Prövat formatera disken först?

Eftersom att datorn vägrar att boota från USB så har jag inte lyckats formatera den

500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Marinlik:

Eftersom att datorn vägrar att boota från USB så har jag inte lyckats formatera den

Testat att formatera disken via annan burk, och sen flytta tillbaka den?