Permalänk

Youtube har börjat smålagga?

Hejsan!

Idag när jag startade min Macbook Retina märkte jag att alla youtube filmer smålaggar. Andra streaming siter fungerar bra samt VLC. Om ni tittar noga ser ni att det hackar (ljudet fungerar bra). Nästan som att den skippar frames eller något.

http://speedy.sh/d7Hz4/MOV-4619.MOV.mov

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Har du testat följande:

1. Startat om och gjort samma sak?
2. Uppdaterat eventuella uppdateringar för Macbooken?
3. Testat att köra i en annan webbläsare?

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Skrivet av qu4ntum:

Har du testat följande:

1. Startat om och gjort samma sak?
2. Uppdaterat eventuella uppdateringar för Macbooken?
3. Testat att köra i en annan webbläsare?

1. Startat om yes.
2. Allting är nyaste.
3. i Chrome fungerar det galant.. Kan tillägga att jag tittade på youtube igår kväll men då fungerade det bra.

FIXAT! Jag tog bort allt som hade med Safari och göra nollställde det helt och reparerade skivan i skivverktyg, nu fungerar det galant efter en omstart.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

1. Startat om yes.
2. Allting är nyaste.
3. i Chrome fungerar det galant.. Kan tillägga att jag tittade på youtube igår kväll men då fungerade det bra.

FIXAT! Jag tog bort allt som hade med Safari och göra nollställde det helt och reparerade skivan i skivverktyg, nu fungerar det galant efter en omstart.

Grymt. Gjorde en Googlesökning och det verkade vara många som hade detta problemet, men ingen hade någon konkret lösning. Gött att du löste problemet.

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem

Bara ett tillägg som jag upplevt i Firefox på PC, dock på äldre datorer.
Om ni har laddat ner AdBlock-plugin så kan detta orsaka att många streamade filmer laggar. Se till att stänga av statistik och loggar i AdBlock. Kan vara något att tänka på även i Chrome om man skulle få problem.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994