Vilken civilingejörslinje ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken civilingejörslinje ska jag välja?

Hej bor i Göteborg och ska söka in till universitetet. Har valt:
1. Läkarprogrammet
2. Teknisk Fysik
3. Teknisk Matematik
Ifall jag inte kommer in på dessa vill jag söka in på någon civilingeniörslinje. Har funderat på Bioteknik, Väg och Vatten, och kemiteknik med fysik. Har ni några andra tips på utbildningar för har ingen aning om hur arbetsmarknaden ser ut?

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Vill åter igen tjata om att det går att välja Öppen Ingång, och därmed _på plats_ få se lite om vad de andra programmen har att erbjuda och vilka arbetsmöjligheter som ligger närmast vilka program.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putumban:

Hej bor i Göteborg och ska söka in till universitetet. Har valt:
1. Läkarprogrammet
2. Teknisk Fysik
3. Teknisk Matematik
Ifall jag inte kommer in på dessa vill jag söka in på någon civilingeniörslinje. Har funderat på Bioteknik, Väg och Vatten, och kemiteknik med fysik. Har ni några andra tips på utbildningar för har ingen aning om hur arbetsmarknaden ser ut?

ind.ek på chalmers och maskin rekommenderas starkt går själv IT och de e kul om man verkligen brinner för programering

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1