Förslag på vidareutveckling av app

Permalänk

Förslag på vidareutveckling av app

Hej!

Jag behöver lite kritik på min app jag och mina vänner har utvecklat till Android. Spelets primära åldersgrupp är barn 7 år uppåt. Så försök att ta fram barnasinnet

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.krille0x7c2.EpicSkydiver&hl=en

Vad tror ni? Min grabb(5år) gillar den inte, där är ju inte några aliens säger han Kanske har han en poäng? Det kanske saknas lite action?
Vi valde att styra gubben med accelerometern i luren/platten, är det ett problem?

Tacksam för kritik!

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

Har inte laddat ner appen, men om du ändå vill ha lite input så:

Piffa upp grafiken lite, rundare linjer. Kanske lömska ansikten på molnen.

Ev. byta ut fåglarna mot något annat eller ialla fall slumpa det så att det imellanåt kommer något annat som just t.ex. en alien.

Kanske en stor fet "AHHHHHH!!!" ljudeffekt över skärmen när han faller.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Skrivet av ander01se:

Har inte laddat ner appen, men om du ändå vill ha lite input så:

Piffa upp grafiken lite, rundare linjer. Kanske lömska ansikten på molnen.

Ev. byta ut fåglarna mot något annat eller ialla fall slumpa det så att det imellanåt kommer något annat som just t.ex. en alien.

Kanske en stor fet "AHHHHHH!!!" ljudeffekt över skärmen när han faller.

Tack för din åsikt Ljudeffekten finns. Håller med om grafiken, den behöver piffas upp lite. Bra tanke också med random fiender

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

Okej, tog en dusch och funderade lite på ert spel.

Naturligtvis behövs fler svårighets grader (om ni inte redan har det). Med extra poäng för högre svårighetsgrad (lär nog behöva ändra poäng skalan för att det inte ska spåra ut helt).

Svårighets graderna beror väl på hur sadistiska ni är. >:-) (Variabel hastighet på inkommande objekt om ni inte redan har det t.ex.)

Jag antar fåglarna kommer ifrån ena eller båda sidorna. På 'hard' kan det ju dyka upp saker ifrån toppen av skärmen och på "very hard" botten av skärmen också. Typ fyrverkeri ifrån marken eller en snubbe på en studsmatta (boing ljudeffekt, helst med ett komiskt ansikts uttryck) som ev. kommer ner igen efter någon sekund.

Fallande pianon eller whattever från toppen.

Power-ups / Bonus föremål! Typ saker man kan förvänta sig om man hoppar fallskärm, som t.ex. helstekt kyckling klubba för bonus poäng. Kanske får gubben att växa några pixlar och gör det svårare att undvika saker i några sekunder.

Energi dryck! Snabbare navigering i x sekunder.

Alkohol, fördröjd navigering i x sekunder.

Character customization!! Upplåsbara outfits då man når olika highscores. (Allt för att lura folk att spela vidare)

Finns hur mycket som helst man kan göra beroende på hur mycket tid man vill lägga ner.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Skrivet av ander01se:

Okej, tog en dusch och funderade lite på ert spel.

Naturligtvis behövs fler svårighets grader (om ni inte redan har det). Med extra poäng för högre svårighetsgrad (lär nog behöva ändra poäng skalan för att det inte ska spåra ut helt).

Svårighets graderna beror väl på hur sadistiska ni är. >:-)

Jag antar fåglarna kommer ifrån ena eller båda sidorna. På 'hard' kan det ju dyka upp saker ifrån toppen av skärmen och på "very hard" botten av skärmen också. Typ fyrverkeri ifrån marken eller en snubbe på en studsmatta (boing ljudeffekt, helst med ett komiskt ansikts uttryck) som ev. kommer ner igen efter någon sekund.

Fallande pianon eller whattever från toppen.

Power-ups / Bonus föremål! Typ saker man kan förvänta sig om man hoppar fallskärm, som t.ex. helstekt kyckling klubba för bonus poäng. Kanske får gubben att växa några pixlar och gör det svårare att undvika saker i några sekunder.

Energi dryck! Snabbare navigering i x sekunder.

Alkohol, fördröjd navigering i x sekunder.

Character customization!! Upplåsbara outfits då man når olika highscores.

Finns hur mycket som helst man kan göra beroende på hur mycket tid man vill lägga ner.

Underbart! Mycket att tänka på! Bonusföremål tyckte jag lät som en bra och enkel idé! Går ju snabbt att implementera också. Ska tänka på det lite

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))