köpa moderkortsplåt till chassibygge

Permalänk

köpa moderkortsplåt till chassibygge

Hej!

Är det någon som vet vart man kan få tag i en ATX moderkortsplåt? liknande den här http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med-flakt verkar vara slut överallt och hittar bara mATX varianter :/
Jag och en kompis hade tänkt ge oss på att bygga ett eget chassi som projekt i sommar men känner inte för att fixa just den delen själva. så om någon vet hade det varit jätteschyst eller är det så att man får köpa ett billigt chassi och massakera det helt enkelt?

Permalänk
Medlem

Kolla på ebay! Där finns typ allt.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Finns flertal trådar angående detta ämne, en ganska nyligen. Enda jag kunde hitta inom Sverige var den du nämnde, lättaste alternativet är utan tvekan att slakta ett gammalt chassi.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Beror la på vad du har för budget... du kan alltid beställa från staterna.

Permalänk
Medlem

köp det billigaste chassit du hittar i atx storlek och låt herr rondell leka lite =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Det finns chassin med lös moderkortsplåt, för att kunna montera moderkort och koppla in komponenter utanför chassit. Ska man ändå jaga ett donatorchassi kan man ju lika bra fixa ett sådant, så kanske man rent av slipper slakta loss med vinkelkapen.

Hade ett sådant chassi jag snodde plåten från till ett scratchbygge, letade på kameran efter bilder på det i hopp om att hitta någon märkning, men kammade tyvärr noll vad det gäller den saken. Det var ett nonamechassi från en dator jag hade i slutet på 90-talet, innan man förstått värdet i att lägga ner lite pengar på den saken. Hittade dock ett foto på plåten, som illustrerar vad jag menar:

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

okej tack för alla svar blir nog att slakta ett billigt chassi då! ^^ billigare än att beställa från staterna
Är det något chassi som bör undvikas att ta plåten ifrån?