Permalänk
Medlem

Tror ni MX Black brytare kommer försvinna då? Den verkar vara mest sällsynt, bortsett från Green och Clear/White då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Svampiga brytare? Detta känns bra mycket svampigare än MS SW X4.
Som sagt, tror det är som med Apple. Där folk tycker det är jättrebra för att alla andra gör det, ingen direkt som kritiserar grejjerna.

Det finns en anledning till att jag har kvar mitt tangentbord sen 80-talet och kastat alla andra tangentbord jag fått sedan dess åt sidan. Visst, folk brukar göra narr av det på LAN under 2000-talet, väldigt ofta kommentarer om att det lät för mycket och att det var stort och fult. Men det har helt enkelt alltid varit överlägsen känsla i det och fler människor måste insett det eftersom mekaniska tangentbord blev populära igen 20 år senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tror ni MX Black brytare kommer försvinna då? Den verkar vara mest sällsynt, bortsett från Green och Clear/White då.

Inga brytare eller mekaniska tangentbord är på väg att försvinna nu, hela tråden verkar ju bara vara ett missförstånd om att Ducky byter distributör i norden - dvs. dom lägger inte ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tror ni MX Black brytare kommer försvinna då? Den verkar vara mest sällsynt, bortsett från Green och Clear/White då.

Nej, det kommer de absolut inte att göra. Däremot så föredrar de flesta lite lägre motstånd i tangenterna, och därav att svart med 60 cN inte är fullt lika vanliga i tangentbord som de blå med 50 cN, och bruna/röda med 45 cN.

Finns tex "Ducky Shine 3 MX Black with white leds" hos Ducky ÅF i Finland och "Filco Majestouch-2, NKR, Linear Action Keyboard" (inte bakgrundsbelyst) hos ÅF i UK.

Skrivet av magnusvmt:

Det finns en anledning till att jag har kvar mitt tangentbord sen 80-talet och kastat alla andra tangentbord jag fått sedan dess åt sidan. Visst, folk brukar göra narr av det på LAN under 2000-talet, väldigt ofta kommentarer om att det lät för mycket och att det var stort och fult. Men det har helt enkelt alltid varit överlägsen känsla i det och fler människor måste insett det eftersom mekaniska tangentbord blev populära igen 20 år senare.

Jo, har kvar mitt första Cherry med svarta brytare ifrån 88/89. Har inte skaffat någon DIN->USB (och att det är lite stora kanter), så använder det inte just för tillfället, men det har hållt i årtionden av tidigare användning utan minsta problem.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag innerligt inte, och från den fakta som presenterats här verkar det inte heller försvinna! Mitt Ducky Shine 3 är det bästa tangentbordet jag haft.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem