Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2011

Hjälp utav val av router

Jag har en netgear evg2000 som jag fick med interneten för några år sen
Men senaste tiden har jag haft problem med den på både bf4 och diablo 3 och blir disconnectad varje 2-5 minuter

Då jag inte håller koll eller kan över huvudtaget något om routers vill jag ha hjälp med en som ska vara bra och pallar trycket från 4 datorer hemma

Budgeten får väl ligga på 500-1000~.. kan gå upp i priset lite till om det hjälper på något sätt.

Chassi: Phanteks P300, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX Z370-F, CPU: Intel Core i5 8600K @5.2ghz 1.36v, CPU Kylning:Corsair h110i, GPU: Gigabyte Aorus Geforce GTX 1060 6GB , RAM:Corsair Vengeance LED Red 16GB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]HDD: Skärm:Acer Predator XB271HU 165Hz, BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Maj 2008

Ska du ha trådat eller?

En server här, några servrar där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byn
Registrerad
Jun 2005

Hej, jag lånar denna tråd då jag är i liknande situation.
Jag kommer behöva 3-4 lan portar och ett stabilt trådlöst nätverk, routern kommer sitta mitt i huset men i en större garderob, det är bara trä i väggarna. Jag tittar på ASUS RT-AC66U men är öppen för andra förslag?

i5-2500K@4.8Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

Kör själv den övre av dessa två, mycket bra grejer, tom med Asus egen mjukvara i ;).

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Kör med RT-AC66U jag har hemma är helt grymma!

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Maj 2007

Själv har jag en sånhär hemma som införskaffades lite på vinst och förlust. Men har aldrig haft en router som har varit så pålitlig som denna.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=978367

Har haft otaliga d-link och asus som bara kopplar ner, slutar fungera, segar ner hastigheten av mystiska anledningar så man knappt kan surfa, hopplösa trådlösa nätverk osv. Denna Belkin bara står och går och flyter på hur bra som helst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2014

Som flera i denna tråd så rekommenderar jag Asus RT-AC66U eller storebror RT-AC68U.

Jag har själv en 66:a och är väldigt nöjd med den. Mina två barn och min fru har inte klagat på internetet hemma sedan jag fick den. (Förutom den gången då Power enheten gick sönder till den.) Den routern tar en hel del kallt stål.