R9 280x - funkar inte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

R9 280x - funkar inte?

Har köpt mig ett MSI R9 280x. Jag hade tidigare ett GTX 560ti. Jag tog bort alla drivrutiner , starta om och kollade igen. Sedan istallerade jag 280x:et och startade datorn. Ingen av mina bildskärmar fick bild ( Dvi och hdmi), jag testade också vga uttaget på mitt moderkort men fick ingen bild där heller. Men fläktarna på grafikkortet börjar snurra så det verkar som det funkar

När jag sedan testade mitt 560ti och det funkade pch gav bild.
Är det mitt moderkort som inte funkar med det nya grafikkortet?

Har testat att uppgradera BIOS på mitt moderkort men har redan den senaste uppgraderigen och den är 3 år gammal, min dator är 2 år gammal. Det är en Dell Xps 8300

Cpu: i7 2600
12 gb ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Det verkar finnas fler som har problem med din kombination av kort och chipset: http://forums.tweaktown.com/asrock/55879-asrock-h61-btc-not-r...
Personen i tråden löste problemet med ny bios, du kanske borde kontakta dell-supporten och höra om dom har någon nyare.

Du borde dessutom testa att plugga in kortet i andra portar och i en annan dator.

Asus Maximus VI Hero | Acer Predator XB271HU | Intel 4770K @ 4.5GHz | 16gb 2133MHz CL9 Corsair Dominator Platinum | NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti FE | Samsung 840 Pro 256GB | Fractal Define R4 | Seasonic Platinum 1000W | 360 Alphacool UT60 | 240 Hardware Labs GT Stealth | EK Supremacy CSQ | EK-FC Titan X Pascal | D5 Vario

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av SvenskFisk:

Det verkar finnas fler som har problem med din kombination av kort och chipset: http://forums.tweaktown.com/asrock/55879-asrock-h61-btc-not-r...
Personen i tråden löste problemet med ny bios, du kanske borde kontakta dell-supporten och höra om dom har någon nyare.

Du borde dessutom testa att plugga in kortet i andra portar och i en annan dator.

Har inget annan dator att testa i!
Dell hittade inget, de kunde inte ens hitta moderkortets tillverkare.
Han sa dock att det kunde bero på nätaggregatet.
Jag har ett BeQuiet 530w 80+bronze som flera har sagt ska fungera med 280x
Är det mitt moderkort eller mitt psu? Som inte vill funka med grafikkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Sizeablewings:

Har inget annan dator att testa i!
Dell hittade inget, de kunde inte ens hitta moderkortets tillverkare.
Han sa dock att det kunde bero på nätaggregatet.
Jag har ett BeQuiet 530w 80+bronze som flera har sagt ska fungera med 280x
Är det mitt moderkort eller mitt psu? Som inte vill funka med grafikkortet

Det är inte ditt nätagg i alla fall.
Sätt i 560 Ti och se om du kan hitta moderkortsmodell kanske.
När du avinstallerar drivrutiner borde du dock göra såhär;
Avinstallera -> driver sweeper -> stäng av -> i med nytt grafikkort. Ifall du startar om efter att du har avinstallerat så kan windows få för sig att installera drivrutiner själv.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Rydisen:

Det är inte ditt nätagg i alla fall.
Sätt i 560 Ti och se om du kan hitta moderkortsmodell kanske.
När du avinstallerar drivrutiner borde du dock göra såhär;
Avinstallera -> driver sweeper -> stäng av -> i med nytt grafikkort. Ifall du startar om efter att du har avinstallerat så kan windows få för sig att installera drivrutiner själv.

Jag gör detta och berättar hur det gick

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Det hjälpte inte, har snackat med inet och ska lämna in kortet