Permalänk

Tappar anslutning hela tiden

Hej!

Jag använder mig av ComHems bredband och har 10mb/s ner och 1mb/s upp. Under den senaste veckan har min anslutning till internet brutits och återanslutits gång på gång. Det sker ungefär var tionde minut men ibland kan det ske oftare. Tiden jag är frånkopplad varierar från 30 sekunder till 1.5 minuter. Detta har vart från att det har skett en lång frånkoppling varje fredagkväll (frånkopplingen pågick i fem minuter) och sedan har det blivit såhär.

Det är extremt irriterande när man försöker spela spel online, chatta på skype eller skriva på google docs (kan inte skriva när jag är frånkopplad) och det här händer hela tiden. Vad ska jag göra?

Jag har startat om både router och modem utan resultat, gjort en virussökning (datorn har ett virus, stdrt.exe som jag hittade själv, kan ej ta bort den. Plus att virussökningen blir aldrig klar, har haft den pågående i över 24 timmar) och kollat driftinfo (inget fel på min gata). Jag skulle vara extremt tacksam för hjälp. Om inget annat får man helt enkelt ringa ComHem. Jag bor i ComHem-hus.

EDIT: Det börjar bli alldeles för jobbigt, hinner inte göra en grej för en sekund utan att tappa uppkopplingen...

Permalänk
Medlem

Är du säker på att stdrt.exe är ett virus? I så fall är det troligen orsaken till dina problem och du bör kunna ta bort den med ComboFix.

OBS! Jag sysslar inte med systemrensning annat än till husbehov... ville bara peka dig i rätt riktning. Behöver du hjälp med avlusning, kan du starta ny tråd i lämplig forumdel.

Permalänk
Medlem

Har du någon annan internetansluten enhet med samma problem eller är det bara en dator?

Permalänk

Jag håller på och installerar combofix nu. Hoppas den tas bort då. Jag vet att stdrt.exe är ett virus för den spelar upp en massa reklam och youtubefilmer. Den slutar med det när jag stänger ner processen.

Jag har min telefon ansluten också och en laptop. Det är samma problem på dem, men det syns mest på datorn.