Permalänk
Medlem

Nätverksproblem

Hej Sweclockers,
Vet inte riktigt exakt var jag ska lägga denna tråd, så det får bli här. Om någon vet bättre kan ni gärna upplysa mig om det/flytta tråden.

Problemet:
Jag fick nyss hem ett nytt modem till lägenheten, det nya modemet är en Netgear CG3700EMR som även fungerar som trådlös router, problemet är dock att jag inte kan koppla upp alla mina prylar, det som strular är mobiltelefoner (iphone 4S samt Sony Xperia ZR) samt Playstation 3 och Chromecast, trots att jag hittar nätverket etc. Jag undrar då om det kan vara någon inställning som jag inte fixar ordentligt, vet att routern har både 2.4 GHz och 5 GHz nätverk. Den bärbara datorn hemma får dock kontakt med 2.4 GHz nätverket så det är inte problem med det (att de andra produkterna bara skulle kunna koppla upp sig på 2.4 GHz och det inte skulle fungera).

Någon som har något tips på vad jag borde testa?

//Nesvop

Permalänk

Hur menar du? Hittar apparaterna nätverket och kan ansluta, men att det sedan inte går att använda? Gäller det bara trådlöst? Av Google att döma så verkar det som att du har comhem? Pratat med dem?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Hej, försök först med att koppla upp routern till datorn, med nätverkskabeln.

Sen borde du ha en CD-skiva som kom med med drivrutiner och Firmware.
Testa sedan Neatgears hemsida under support uppdatera programvaran.

Jag har några andra alternativ också, om detta inte skulle fungera. Men testa det här först.

Mvh /AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vilket mode har du ställt in den på t.ex mode 802.11n,g eller b.

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hur menar du? Hittar apparaterna nätverket och kan ansluta, men att det sedan inte går att använda? Gäller det bara trådlöst? Av Google att döma så verkar det som att du har comhem? Pratat med dem?

Jo, precis har Comhem. Fick precis detta nya modem.

Skrivet av Ali3nPredator:

Hej, försök först med att koppla upp routern till datorn, med nätverkskabeln.

Sen borde du ha en CD-skiva som kom med med drivrutiner och Firmware.
Testa sedan Neatgears hemsida under support uppdatera programvaran.

Jag har några andra alternativ också, om detta inte skulle fungera. Men testa det här först.

Mvh /AP

Den var uppdaterad till senaste firmware när den kom, något har de gjort rätt på Comhem :-).

Skrivet av Ali3nPredator:

Denna länk var det som räddade mig, slog av routerdelen av modemet och kopplade in en extern router så gick allt finfint

Skrivet av Gs:

Vilket mode har du ställt in den på t.ex mode 802.11n,g eller b.

Detta vet jag inte ens hur jag kollar, känner mig som en ordentlig nybörjare nu, men eftersom problemet är löst är jag nöjd i vart fall :-).

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att den routern levereras med underliga inställningar. Under DCHP-inställningar, ändra DHCP-spannet till 192.168.x.10-250 så kan du ansluta fler än 10 enheter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.