Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Kommer inte åt mitt internet!

Tja! Jag kommer inte åt mitt internen.(uppkoppling). Jag updaterade mina drivrutiner. Och sedan dess kommer jag inte in på något. Jag har msi g87-g45 gamig moderkort och min drivrutin heyte killer conmection eller något. Jag kör på windows 8.1 och undrade om det är problemet. Hjälp snälla. (Jag felsökte och det stod att killer var problemet)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Gå tillbaka till din gamla drivrutin för nätverkskortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Hur då???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av thekaffemugg:

Hur då???

citera hans svar, så får du nog svar jag har däremot ingen aning XD

Citera för svar!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Appel99:

Gå tillbaka till din gamla drivrutin för nätverkskortet?

Hur då??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007

Googla roll back driver t. ex. Den som söker skall finna.

Better to have and not need, than to need and not have.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Kan virtu ha orsakat detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av thekaffemugg:

Kan virtu ha orsakat detta?

Vad är virtu? Gå in på moderkortets tillverkare hemsida. Där hittar du säkert gamla drivrutiner.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Cooling23:

Vad är virtu? Gå in på moderkortets tillverkare hemsida. Där hittar du säkert gamla drivrutiner.

Jag tror han menar virus. Och antagligen inte, men du kan söka igenom datorn med Malwarebytes om du vill för att vara säker. Testa installera den gamla drivrutinen. Finns massor med guider på internet Lycka till!

Specs: ASUS Radeon HD7950 3GB DCII, G.Skill 16GB CL9 1600Mhz, Intel Core i5 3570K, Intel 520 180GB, Corsair TX 650W V2 80+ Bronze, ASRock Z77 EXTREME4, ATX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av MuffinManxD:

Jag tror han menar virus. Och antagligen inte, men du kan söka igenom datorn med Malwarebytes om du vill för att vara säker. Testa installera den gamla drivrutinen. Finns massor med guider på internet Lycka till!

Förmodligen LucidLogix Virtu http://lucidlogix.com/products/virtu-mvp-2-0-for-windows/

Förmodligen är det inte heller problemet. Prova att avinstallera "Killer Connection" eller vad det hette från windows kontrollpanel.

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av aniron:

Förmodligen LucidLogix Virtu http://lucidlogix.com/products/virtu-mvp-2-0-for-windows/

Förmodligen är det inte heller problemet. Prova att avinstallera "Killer Connection" eller vad det hette från windows kontrollpanel.

Jag återställde Windows . Från 3 dagar sedan, har inte gjort så mycket sen dess så det är lungt

Skickades från m.sweclockers.com