Energidrycker - Kan någon slå mig?

Permalänk
Medlem

Energidrycker - Kan någon slå mig?

Först och främst, nej jag är inte 15 år...
...men jag började dock med denna hobbyn när jag var 15 år, och har nu hållit på i 4 år med att utöka samlingen.

Länk till samlingen: EnergyDB @ OneDrive

Min samling av energidrycksburkar är i dagsläget uppe i 148 unika burkar, plus några som står i kylen och en som står på skrivbordet framför mig.
Det finns dock vissa burkar i samlingen som inte är energidryck, som tex. coca cola-burken. Denna står där endast för att den hade samma form som resten.
Det finns även vissa burkar som är på gränsen till energidryck, och dessa är högst personligt om man vill räkna med eller inte.

Kan någon slå mig i antalet unika burkar?

Tipsa mig gärna om vart i Stockholm (eller internet) jag kan köpa nya unika burkar!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har inte jättekoll på butikerna i Sthlm men prova ICA butiker som har en utlandshörna. Sen kolla utländska butiker. Vet att det finns en utanför Kista Centrum som heter Kista Grossen. Den typen av butiker brukar kunna ha skumma drickor/energidrycker

http://www.kistagrossen.com/

Edit: Gissar att du redan har kollat här: http://www.grays.se/ProductList.aspx?cpid=32

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Borde väl finnas lite annorlunda fabrikat på typ Netto, Lidl, ÖB osv kan jag tänka

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har inte jättekoll på butikerna i Sthlm men prova ICA butiker som har en utlandshörna. Sen kolla utländska butiker. Vet att det finns en utanför Kista Centrum som heter Kista Grossen. Den typen av butiker brukar kunna ha skumma drickor/energidrycker

http://www.kistagrossen.com/

Edit: Gissar att du redan har kollat här: http://www.grays.se/ProductList.aspx?cpid=32

ICA har jag redan kollat på, och de brukar mest ha läsk från USA, vilket jag inte samlar på :/
Kista Grossen har jag kollat i redan, och där fanns det en del gobitar
grays har jag aldrig sett förr, det ska absolut kollas in!

Skrivet av Jilted:

Borde väl finnas lite annorlunda fabrikat på typ Netto, Lidl, ÖB osv kan jag tänka

Har redan kollat i dessa butiker

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Imponerande! Har du orignal Jolt Cola?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kolla i asiatbutiker ifall du hittar Kratindaeng eller M-150 etc.
Såg på bildlänken att deras butik ligger i Järfälla, om du har vägarna förbi

http://thai-market.se/varor.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ICA har jag redan kollat på, och de brukar mest ha läsk från USA, vilket jag inte samlar på :/
Kista Grossen har jag kollat i redan, och där fanns det en del gobitar
grays har jag aldrig sett förr, det ska absolut kollas in!

Har redan kollat i dessa butiker

Även den i Globen? (Ica Globen)
De har ganska stor hörna. Men du har rätt, mest läsk från USA och kryddor från asien.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nej, det är faktiskt en burk jag letar efter, så om du vet var man får tag i en sån blir jag glad

Skrivet av SteFFoo:

Kolla i asiatbutiker ifall du hittar Kratindaeng eller M-150 etc.
Såg på bildlänken att deras butik ligger i Järfälla, om du har vägarna förbi

http://thai-market.se/varor.htm

http://thai-market.se/images/nya_varor_061121/m_150.JPG

Samlar bara på burkar, men tack ändå

Skrivet av SunQ:

Även den i Globen? (Ica Globen)
De har ganska stor hörna. Men du har rätt, mest läsk från USA och kryddor från asien.

Finns det ICA i Globen? kanske borde ta o titta in där om jag har ledigt någon dag.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9...
Finns i Danmark iallafall! Vet inte om du kan lösa det uppe i Stockholm

Permalänk

Ser igen NOS?!
Go är den också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Ser igen NOS?!
Go är den också

Nej, någon NOS har jag inte, har aldrig stött på dom i någon butik. Vet du vart dom finns att köpa blir jag glad

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Nej, någon NOS har jag inte, har aldrig stött på dom i någon butik. Vet du vart dom finns att köpa blir jag glad

Finns inte i vanliga matbutiker men du kan hitta dom på företag som säljer reservdelar. T.ex autoexperten och meca. Men även där svåra att hitta, och om de har en så kostar en burk 32-38Kr styck.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

NOS såg jag på Elmia (Bilmässan) för några år sen. Vet inte om den går att köpa nånstans dock

Vilken är top 3 godaste du har / äckligaste? Kan va kul och veta

Colan räknas väl inte? Det är väl ingen energi dryck?

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, detta höll jag också med för ett par år sedan. Ungefär där du är nu så brukar man fastna(och så gjorde även jag, och jag hade en del utländska med), då man helt enkelt har de flesta från Sverige. Lösningen då om man är hardcore är ju att beställa utomlands. Googla runt lite så kanske du stöter på någon stor affär med 10+ du inte har, beställ en av varje så ökar den fort. Du har dessutom fuskat med colaburkar,Celsius-burkar, latteburkar och dylikt, så det så. :>

Jag har fyra stycken inom två meters radie från datorskrivbordet som du inte har

Cult Sugarfree
Cult RAW
Cocaine (blue)
Cocaine (red)

(Just Cocaine brukar folk vilja få tag på, av någon anledning, mytomspydd rackare)

Skrivet av morxy49:

Nej, någon NOS har jag inte, har aldrig stött på dom i någon butik. Vet du vart dom finns att köpa blir jag glad

De säljs för det mesta i USA, där finns de i varje mataffär och bensinmack. Aldrig sett i Sverige trots många eftersökningar (förr iaf)

Om du har vägarna förbi Göteborg någongång kan jag tipsa om en affär nära Nordstan som heter 4-Gott, den har åtminstone 5-6 st jag inte såg i din bildsamling där.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Föredetting

Ingen Pussy heller. Det är ju inte svårare än att sätta sig på Amazon och beställa hem styckvis. Även om de tagit bort den fria frakten blir det inte direkt oöverkomligt, om man håller på och samlar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

NOS såg jag på Elmia (Bilmässan) för några år sen. Vet inte om den går att köpa nånstans dock

Vilken är top 3 godaste du har / äckligaste? Kan va kul och veta

Colan räknas väl inte? Det är väl ingen energi dryck?

Nej, colan räknas inte med (som jag skrev i första inlägget), den slank bara med för att den hade samma form som energidrycksburkarna

Godast:
1. Frank's Original
2. Jolt
3. Burn Blue Refresh

Äckligast:
1. miXXed up Fire har här en garanterad förstaplats. Kan vara något av det vidrigaste jag druckit i vätskeväg.
2. Monster X-presso
3. Monster Khaos (Den orangea monstern)

Prisvärdast (Smak/Krona):
1. Frank's Original
2. Powerking Original
3. Xtreme Cola Original

Snyggast burk:
1. Rockstar Supersour
2. Euphoria
3. Kjellkraft - Bygg din dator inatt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nej, colan räknas inte med (som jag skrev i första inlägget), den slank bara med för att den hade samma form som energidrycksburkarna

Godast:
1. Frank's Original
2. Jolt
3. Burn Blue Refresh

Äckligast:
1. miXXed up Fire har här en garanterad förstaplats. Kan vara något av det vidrigaste jag druckit i vätskeväg.
2. Monster X-presso
3. Monster Khaos (Den orangea monstern)

Prisvärdast (Smak/Krona):
1. Frank's Original
2. Powerking Original
3. Xtreme Cola Original

Snyggast burk:
1. Rockstar Supersour
2. Euphoria
3. Kjellkraft - Bygg din dator inatt!

Håller helt med att Frank´s är bra skit. Köptes alltid på Dollarstore när jag bodde i Norrland. Användes enbart till grogg

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Wooo Kjell kraft! Köpt hela flak av de för att blanda med eller lana

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Håller helt med att Frank´s är bra skit. Köptes alltid på Dollarstore när jag bodde i Norrland. Användes enbart till grogg

smakat frank's blåbär? den är riktigt god den med (dock inte lika god som original)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag har dessa två om du vill ha dem!

Permalänk
Medlem

Jag har 2 såna här som jag köpte i Miami, varav 1 är oöppnad hojta till om du vill ha den tomma?

http://www.5hourenergy.com/5hroriginal.asp

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Det kan väl knappast räknas om inte TS själv har druckit innehållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

är dom oöppnade?

Skrivet av jorgen69:

Jag har 2 såna här som jag köpte i Miami, varav 1 är oöppnad hojta till om du vill ha den tomma?

http://www.5hourenergy.com/5hroriginal.asp

Skrivet av Olegh:

Det kan väl knappast räknas om inte TS själv har druckit innehållet

Nja, ja har en regel som jag följer, och den är att burken måste vara oöppnad när jag köper den.
Givetvis kan jag göra undantag om burken inte går att få tag i oöppnad, men hittills har det aldrig hänt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

utan o tänka efter alltför mycket ser jag på rakl arm att du saknar 2 som finns i många vanliga butiker...
White Tiger Slim och Monster Absolutely Zero!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

utan o tänka efter alltför mycket ser jag på rakl arm att du saknar 2 som finns i många vanliga butiker...
White Tiger Slim och Monster Absolutely Zero!

kanske i Västerås ja jag har då aldrig sett dom i någon butik, för då hade jag haft dom i samlingen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

är dom oöppnade?
Nja, ja har en regel som jag följer, och den är att burken måste vara oöppnad när jag köper den.
Givetvis kan jag göra undantag om burken inte går att få tag i oöppnad, men hittills har det aldrig hänt.

Nej tyvärr så du för göra som du vill om du vill följa din regel eller inte men de går inte att få tag på i Sverige och är lite knepiga att få tag på t-o.m i USA, dock kan det säkert finnas på ebay.

Permalänk
Medlem

Tycker till skillnad från andra här att Frank's smakar skit, både den blåa och den vanliga. Mina favoriter är (utan ordning) Monster Rehab, Red Bull Silver, Bomba Blue, Extreme Cola och Volt Cola.

Har du Urge Intense i din samling? Riktigt god minns jag att den var sist jag drack den. Dock så finns den bara i Norge men har du vägarna förbi där så kan du ju leta efter den, om de fortfarande tillverkar den dvs.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Försök få tag i en Sting berry blast( http://img.alibaba.com/photo/107438395/Sting_Energy_Drink_250... ), måste va den bästa energi drycken någonsin producerad, verkar va poppis i asien.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag började lite smått för några år sedan, men tappade lusten när det var så jobbigt att få tag på dom i Sverige, import på nästan alla blev för dyrt.

http://www.myenergydrinks.com/

Sen såg man ju en sådan samling också så då gav man upp

https://www.youtube.com/watch?v=S0USrCUQS9Q https://www.youtube.com/watch?v=xrP0vSbv5Dw eller dom 2.
Tar lite plats också

Hade varit roligare om alla varit oöppnade dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nja, ja har en regel som jag följer, och den är att burken måste vara oöppnad när jag köper den.
Givetvis kan jag göra undantag om burken inte går att få tag i oöppnad, men hittills har det aldrig hänt.

Tror du inte kan hitta Jolt oöppnad.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5