Bahnhof fiberbredband internet problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Bahnhof fiberbredband internet problem

Låt mig först säga att jag är sämst på datorer, internet och teknik.

Jag kan inte ansluta till internet längre, detta hände från ingenstans som en blixt från klar himmel.
Jag höll på att kolla på streamade filmer sen så försvann allt internet

Jag gjorde snabbt en windows 7 internet diagnostik och då fick jag reda på att det var något DNS fel.
Efterråt så skrev jag in ipconfig all i CMD och såg konstiga "tunnel" prylar, som inte varit där innan.

Jag har ingen router, och pluggar direkt in kabel i dator. Har inte haft några problem med detta innan

Sitter nu o skriver på "reserv" slöinternet

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det kan vara nått tillfälligt fel på deras dns servrar, i så fall kan du köra open dns eller google dns så länge, prova med dessa dns adresser så länge.

208.67.222.222
208.67.220.220
8.8.8.8
8.8.4.4

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2008

"sämst på internet och datorer"

kontrollpanelen -> nätverk och delningscenter -> ändra inställningar för lokalt nätverk -> anslutning till lokalt nätverk -> egenskaper -> internet protocol version 4 (TCP/IPv4) (välj egenskaper) -> Använd följande DNS-serveradresser -> fyll i 2 av de mrqaffe sa

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Har du ringt deras support och kollat om det är något strul på deras tjänst?

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Tack för er hjälp snabba hjälp, problemet var temporärt och era öppna DNS servrar funkade under tiden.

Återkommer om det börja spöka igen