Permalänk
Medlem

Minneskort, några förslag?

Jag har nyss köpt en kamera, Canon EOS-m (kan förövrigt tipsa om elgigantens deal+canon cashback, blir grymt prisvärd!). Men jag vet inte vad jag bör satsa på för minneskort, finns så sjukt många att välja mellan.

Några förslag? Gärna prisvärt. Behöver inte vara väldigt stor kapacitet. 8 eller 16 räcker nog.

Permalänk
Medlem

valfritt SanDisk minneskort i rätt storlek (fysisk och lagring) som är class 10.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt mig en Nikon D5200, och jag var runt och grottade länge efter minneskort. Valet föll till slut på Samsungs 16gb Class 10 UHS1-minne. Sjukt prisvärt, och fungerar väldigt bra. Betalade runt 150:- för det. Skriver i 40Mbyte/s och läser i 80Mbyte/s. Rekommenderar även att du skaffar en SD-läsare med USB3. Väldigt skönt när man ska ladda ur bilderna. USB2 som kamerorna oftast har klarar endast av ca. 25Mbyte/s, så med USB3 går det mer än tre gånger så fort med ovannämnt minneskort.

Inet
Webhallen
Prisjakt

Klarar sekvenstagningar i RAW(24mpx) och 1080i(60fps)-inspelningar utan några problem.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Sweet! Litar på dig med en sådan fin och trovärdig avatar som Edwin.